۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
بسیج بخش خصوصی در آمریکا برای مقابله با گرسنگی

بسیج بخش خصوصی در آمریکا برای مقابله با گرسنگی

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد شماری از شرکت‌ها از جمله غول‌های تولید کننده مواد غذایی مانند دنون و سازمان‌های غیردولتی متعهد به تلاش برای مهار گرسنگی شده اند.

به گزارش بازار، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خاطر نشان کرد این تعهدات هشت میلیارد دلار هزینه دارد. بایدن بخش خصوصی را برای مقابله با گرسنگی بسیج می‌کند

بر اساس این گزارش؛ این مبلغ کمک‌های غیرنقدی و تعهدات مالی را شامل می‌شود. از جمله قرار است ۲/۵ میلیارد دلار در استارت آپ‌های ویژه مواد غذایی سرمایه گذاری شود. همچنین قرار است چهار میلیارد دلار نیز به موسسات خیریه و انجمن‌ها اختصاص یابد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است این برنامه را امروز در یک همایش بزرگ ویژه غذا اعلام کند که اولین همایش در نوع خود از زمان ریاست جمهوری نیکسون قلمداد می‌شود.

بایدن برای پایان دادن به گرسنگی در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ تلاش می‌کند. بایدن همچنین مبارزه با غذای ناسالم را در دستور کار قرار داده است. ۴۰ درصد از بزرگسالان در آمریکا از چاقی رنج می‌برند.

مقامات آمریکایی معتقدند ده درصد جمعیت این کشور با ناامنی غذایی مواجه هستند.

یکی از مقامات دولت آمریکا گفت صد شرکت و سازمان مدعی هستند که برای بهبود رژیم غذایی، رویکردهای خود را تغییر داده اند.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا کمتر از یک نفر از هر ده بزرگسال در این کشور، میوه و سبزیجات کافی مصرف می‌کند و بیش از نیمی از کودکان حداقل یک نوشیدنی شیرین در روز مصرف می‌کنند.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha