۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
اسقاط خودروهای فرسوده، سامان می‌یابد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

اسقاط خودروهای فرسوده، سامان می‌یابد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سامانه اطلاعات مکانی این سازمان، فرایند ارزیابی طرح‌های محیط زیست را بسیار کوتاه می‌کند.

به گزارش بازار، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بهره برداری از سامانه اطلاعات مکانی این سازمان در هفته گذشته گفت: این سامانه یکی از نیازهای اساسی کشور در بعد توسعه است و حدود ۱۹۷ لایه اطلاعاتی مبتنی بر لایه‌های زمین شناسی، توپوگرافی، مسائل مربوط به فرسایش خاک، آب، گیاه، وحوش و همه لایه‌های اطلاعاتی مرتبط با محیط زیست در این سامانه قرار دارد و با همپوشانی این لایه می‌توانیم مسائل توسعه‌ای کشور را تبیین کنیم.

علی سلاجقه افزود: این سامانه دستاورد بزرگ و قابل توجهی برای محیط زیست کشور محسوب می‌شود بطوری که فرایند ارزیابی طرح‌ها را بسیار کوتاه می‌کند و همه پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها می‌توانند به نحو مطلوب از ظرفیت این سامانه استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اصلاح قانون اسقاط خودروهای فرسوده هم گفت: با اصلاح این قانون بنا شد یک درصد از قیمت خودروهایی که قرار است وارد بازار شود به صندوق ملی محیط زیست واریز شود و این ظرفیت خیلی خوبی را برای صندوق ملی محیط زیست کشور ایجاد کرد تا با آن موضوع خودروهای اسقاط را سریع‌تر سامان دهیم.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha