۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
ریزش سنگین قیمت نقره در بازارهای جهانی| آیا افت قیمت ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

ریزش سنگین قیمت نقره در بازارهای جهانی| آیا افت قیمت ادامه خواهد داشت؟

حرکت نزولی قیمت نقره پس از انتشار داده‌های قوی شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا در روز چهارشنبه ادامه یافته و این فلز گرانبها به پایین ترین قیمت خود در ماه سپتامبر یعنی ۱۸.۲۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش بازار، حرکت نزولی قیمت نقره پس از انتشار داده‌های قوی شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا در روز چهارشنبه ادامه یافته و این فلز گرانبها به پایین ترین قیمت خود در ماه سپتامبر یعنی ۱۸.۲۰ دلار سقوط کرد.

نقره همچنین بیش از ۸ درصد از بالاترین سطح خود در این ماه و ۲۰ درصد از ابتدای سال میلادی تا به امروز سقوط کرده است. این قیمت نسبت به بالاترین سطح سال گذشته یعنی ۲۶ دلار بیش از ۳۲ درصد کاهش یافته است.

قیمت نقره در حال حاضر با دو چالش کلیدی مواجه است. اول اینکه، فدرال رزرو طی چند ماه گذشته به طور فزاینده ای سیاست های جنگ طلبانه در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی را در پیش گرفته که منجر به ریزش بازارهای مالی مختلف و همچنین فلزات گرانبها همچون و طلا نقره شده است. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را طی سال جاری بیش از ۳۰۰ واحد افزایش داده و به ادامه این وضعیت نیز اشاره کرده است.

تحلیلگران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه های نوامبر و دسامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد. برای نخستین بار، آخرین داده های اقتصادی کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا نشان داد که اعتماد مصرف کننده در این کشور طی ماه جاری همچنان در حال افزایش است. در نتیجه، شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح خود طی بیش از ۲۰ سال گذشته رسیده است.

قیمت نقره به عنوان فلزی با کاربردهای صنعتی بسیار زیاد، همچنین به دلیل مشکلات موجود بخش صنعت، به ویژه در چین، سقوط کرده است. داده های منتشر شده توسط بانک جهانی و OECD هشدار می دهد که چین کندترین سال خود در تاریخ را به لحاظ رشد اقتصادی خواهد داشت. تولیدات صنعتی و تولیدی کشور به دلیل قرنطینه و فروپاشی بازار مسکن دچار افت شدید شده است.

همچنین باید به یاد داشته باشیم که میزان تقاضای چین برای نقره از آنجاکه این کشور بزرگترین خریدار فلز گرانبهای مذکور محسوب می شود، بسیار مهم است.

پیش بینی قیمت نقره

ریزش سنگین قیمت نقره در بازارهای جهانی| آیا افت قیمت ادامه خواهد داشت؟


نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نقره طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. این عملکرد شاهد سقوط فلز به زیر سطح حمایت مهم در ۲۱.۴۵ دلار بود که پایین‌ترین سطح قیمت در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ محسوب می شود. نقره همچنین به محدوده زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه سقوط کرده است.

بنابراین، قیمت نقره احتمالاً طی روزهای آینده با باقی ماندن در برابر دو چالش یاد شده، به کاهش خود ادامه خواهد داد. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۷.۵۶ دلار نشان می دهد که خرس ها همچنان کنترل را در دست دارند و این موضوع به احتمال سقوط نقره تا ۱۵ دلار منجر می شود. حد ضرر این معامله روی ۲۰ دلار است.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha