هیچ‌گونه کمبودی در بازار نوشت‌افزار نداریم

هیچ‌گونه کمبودی در بازار نوشت‌افزار نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: در خصوص تولید و عرضه نوشت‌افزار با هیچ‌گونه کمبودی مواجه نیستیم.

به گزارش بازار، موسی فرزانیان رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران، با بیان اینکه مصرف‌کنندگان دنبال کاغذ سفید هستند که وارداتی است، گفت: در این چند هفته اخیر قیمت کاغذ به دلیل تغییر قیمت جهانی و میزان تقاضا در سطح عرضه نیز تغییر کرده است.

وی بیان کرد: پیرو تغییر قیمت کاغذ در بازار، قیمت دفتر هم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: مقرر شده وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار تعادلی ایجاد کنند تا در این یک‌ماه قیمت کاغذ ثابت بماند تا به نوبه آن قیمت دفتر هم تغییر نکند و بازار به ثبات قیمتی برسد.

فرزانیان به بیان اینکه تولیدکنندگان با تمام توان و انصاف مشغول تولید دفتر و تأمین نیاز بازار هستند، افزود: به میزان کافی نوشت‌افزار تولید و در بازار توزیع شده و در این خصوص هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای تولیدی خودکار در چند سال اخیر تصریح کرد: تأمین خودکار یکی از اقلامی است که با فراز و فرود قیمتی هم‌گام نبوده و نسبت به قیمت پارسال و تورم موجود، خیلی عقب‌تر از تورم است.

فرزانیان ادامه داد: در خصوص تولید و عرضه مداد و پاکن در بازار با هیچ‌گونه کمبودی مواجه نیستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران با اشاره به قیمت نوشت‌افزار در بازار گفت: قیمت دفتر ۴۰ برگ؛ ۷ تا ۷۵۰۰ تومان، دفتر ۶۰ برگ؛ ۱۰ هزار تومان، دفتر ۱۰۰ برگ؛ ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان، دفتر فانتزی ۵۰ برگ؛ ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، دفتر فانتزی ۸۰ برگ: ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان، دفتر فانتزی ۱۰۰ برگ؛ ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان و قیمت خودکار معمولی؛ ۲ هزار تومان است.
به دلیل ممنوعیت سه ساله واردات خودکار خارجی، این نوع خودکار در بازار زیاد وجود ندارد.

وی بیان کرد: هم اکنون دو نوع مداد؛ چوبی و پلیمری در بازار موجود است که به دلیل گرانی و تورم استقبال خوبی از مدادهای پلیمری که قیمت آن یک سوم قیمت مدادهای چوبی است، شده است.

فرزانیان با بیان اینکه قیمت مداد رنگی پلیمری ۱۲ رنگ؛ ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان و قیمت مداد چوبی؛ ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان است، گفت: مداد خارجی در بازار نداریم البته به جز تعدادی از برندهای اروپایی خرید قبل که در موجود بازار است، مابقی مدادهای خارجی قاچاق است.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha