۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
نرخ ورق استیل ظرف یکسال ۲۰۰درصد افزایش یافت| تولید دستگاه‌ جدید؛ رمز ماندگاری در بازار ماشین سازان
فعال بخش ماشین سازی صنعت نان کشور در گفتگو با بازار:

نرخ ورق استیل ظرف یکسال ۲۰۰درصد افزایش یافت| تولید دستگاه‌ جدید؛ رمز ماندگاری در بازار ماشین سازان

امینی فر فعال ماشین سازی صنعت نان کشور با بیان اینکه نرخ ورق استیل نسبت به سال قبل تا ۲۰۰درصد افزایش یافته، گفت: اصلی ترین چالش ما نوسان قیمتها است در حالیکه مشتریان ما خواهان محصول با نرخ ثابت هستند.

بازار؛ گروه صنعت: صنف نانوایان کشور در حالی با چالش هایی همچون عدم یکسان بودن قیمت آرد در بخش سنتی پزها و صنعتی پزها مواجه هستند که کارشناسان معتقدند این اقدام عجولانه دولت در آزاد سازی یکطرفه قیمت آرد، تبعات زیادی به همراه دارد. از جمله اینکه صنعتی پزها از سرریز آرد سنتی ها به برخی واحدهای متخلف خود خبر می دهند که باعث می شود قدرت رقابت را از واحدهای صنعتی که می خواهند رقابتی سالم داشته باشد بگیرد. با این وجود این تنها چالش فعالان این بخش نیست و یکی از هزینه های تحمیلی به صنف نانوایان مربوط به ماشین آلات و دستگاه های این حوزه است که به نظر می رسد این حوزه نیز شاهد تحولاتی از نظر کیفیت و قیمت بوده است.

قیمت ورق استیل نسبت به سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است

رضا امینی فر یکی از افراد فعال در حوزه ساخت ماشین آلات و دستگاه های صنف نانوایان به خبرنگار بازار می گوید: ما عمدتا کلیه لوازم و ماشین آلات نان سنتی در داخل ایران را تولید می کنیم و چالش اصلی ما نیز به بحث خرید «ورق استیل و الکترو موتور» برمی گردد.

امینی افزود: در واقع مشکل ما در این حوزه از این امر ناشی می شود که چون قیمت این دو محصول یعنی ورق استیل و الکتروموتور، بسیار نوسان دارد و حتی قیمت استیل طی یکسال اخیر تا ۲۰۰درصد افزایش داشته است لذا ما نیز محصول نهایی خود را با قیمت بالاتری در بازار عرضه می کنیم.

وی در خصوص اصلی ترین خواسته مراجعین و مشتریان خود نیز اظهار داشت: مراجعین ما صنف نانواها هستند و اصلی ترین درخواست آنها کیفیت محصول است. با این وجود در کنار کیفیت، قیمت دستگاه نیز برای آنها بسیار حائز اهمیت است.

مشتریان خواهان دستگاه با قیمت مناسب هستند که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، شدنی نیست

امینی فر در خصوص میزان افزایش تولید خود نیز اظهار داشت: اگرچه مشتریان ما خواهان ماشین آلاتی با قیمت مناسب هستند اما به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه مورد نیاز به خصوص ورق استیل، قیمت محصولات تولیدی ما نیز نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۵۰درصد افزایش داشته است.

بهترین تکنیک برای رقابت در بازار ماشین سازان صنف نانوایان تولید دستگاه های جدید است

او در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات کشور قابل رقابت در بازارهای خارجی است یا خیر، گفت: در بخش ماشین آلات و دستگاه های صنعتی پزها چندان اطلاعاتی ندارم اما در بخش سنتی پزها به طور خاص برخی محصولات جزو اختراعات مجموعه است و رقیب ندارد.

امینی فر در خصوص جدیدترین تولیدات این مجموعه نیز اظهار داشت: یکی از جدیدترین دستگاه های اختراعی ما برای بخش نان های سنتی، دستگاهی است که نان را از تنور درمی آورد، خنک می کند و به اصطلاح شمارش می کند و در نهایت نیز انتقال دهنده است. به این ترتیب به قدری این دستگاه کامل است که وظایف یک فرد را به طور کامل پوشش می دهد در عین حال که دقیق است.

این فعال صنعت ماشین سازی صنف نانوایی در پاسخ به این سوال که برای رقابت در بازار از چه تکنیک هایی استفاده می کنید، گفت: بهترین تکنیک ما برای اینکه در چنین بازار پررقابتی دوام بیاوریم تولید ماشین آلات جدید با قابلیت های جدید برای صنف نانوایان است.

او ادامه داد: در واقع ما سازنده هستیم و محدودیتی در ساخت نداریم و تنها ایده می خواهیم؛ به این معنا که هر ایده ای به دست ما می رسد توان این را داریم که آن ایده را به تولید برسانیم.

امینی خاطر نشان کرد: جالب است بدانید یکی از جدیدترین تولیدات ما که مبتنی بر ایده داخلی است، یک «برش زن» نان است. به این ترتیب قبل از اینکه نان در بسته بندی قرار بگیرد برش می خورد.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha