۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
نگرانی از قدرت بی ضابطه بانکها و نفوذ در شرکت های بزرگ| نقش بانکها در تعطیلی صنایع بالاست
عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با بازار:

نگرانی از قدرت بی ضابطه بانکها و نفوذ در شرکت های بزرگ| نقش بانکها در تعطیلی صنایع بالاست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: بانکها به دلیل منابع مالی زیاد، بسیاری از شرکت هایی که در تعدادی از امور نفوذ دارند را مال خودشان کرده اند.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اصلاح ساختار نظام بانکی کشور بیان کرد: بانکها منابع مالی زیادی در اختیاردارند و وارد هر بازاری شوند، حتما می توانند بر آن بازار تاثیر گذار باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بانکهای ما به جایی اینکه بانکداری کنند به بنگاه داری مشغول هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانکها تبدیل به معامله گر و دلال شده اند، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه بانکها منابع مالی زیادی دارند، روی پروژه های سنگین دست گذاشته و در آن بخش نیز تاثیرگذار هستند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس بیان کرد: رویکرد بانکها به اصطلاح مانند این است که وقتی شما ثروت داشته باشی و در کنارش به قدرت برسی، به ایجاد فساد دامن خواهی زد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انتقاد جدی بر بانک داری در کشور وجود دارد، بیان کرد: بانکها به دلیل منابع مالی زیاد، شرکت هایی که در بسیاری از امور نفوذ دارند را مال خودشان کرده اند و یا عضو هیئت مدیره و یا سهام دار آن شرکت شده اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: البته شاید برخی از مردم در تحلیل خود بگویند که مثلا بازار مسکن بازار کلیدی برای بانکهاست که باید گفت این نیست و بازار مسکن تنها در گوشه و کنار بازیچه دست بانکهاست و این مسئله امر بسیار نگران کننده ای است.

وی تاکید کرد: بانکهای ما به شکل بی ضابطه ای به واسطه پول های مردم قدرتمند شده اند و به کسی هم پاسخگو نیستند.

این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد بانکها در انحراف نقدینگی و عدم توجه به تولید تاکید کرد: بانکها در قالب راه اندازی یک فعالیت به افراد وام می دهند اما انقدر ضمانت و انقدر سود از افراد می گیرند که نهایتا صاحب آن تولید می شوند یعنی وام گیرنده به نوعی کارگر بانک شده و بانک هم کارفرمای آن می شود.

وی تاکید کرد: نقش بانکها در تعطیلی صنایع بسیار بالاست و اکثر بانکها صنایع را به دلیل بدهی یا مجبور به تعطیلی و یا واگذاری آن واحد به خودشان کرده اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه بانکها این واحدهای تولید را به ارزان ترین قیمت موجود از تولیدکنندگان خریداری می کنند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha