۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کالاهای اساسی در کشور به اندازه کافی وجود دارد| رشد ۴ برابری تولید غذا در کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کالاهای اساسی در کشور به اندازه کافی وجود دارد| رشد ۴ برابری تولید غذا در کشور

اصفهان - خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وقایع جهانی باعث شده است که تامین امنیت غذایی در جهان با چالش روبرو شود اما مواد غذایی از جمله کالاهای اساسی در کشور ما به اندازه کافی وجود دارد.

سیدمجتبی خیام نکویی در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور است، اظهار داشت: متاسفانه وقایع جهانی و جنگ اوکراین و روسیه باعث شده است که تامین امنیت غذایی در جهان با چالش روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه مواد غذایی از جمله کالاهای اساسی در حال حاضر در کشور به اندازه کافی وجود دارد، ابراز داشت: صنعت کشاورزی و دامپروری در کشور با قدرت تمام مشغول به کار است تا مشکلی در تامین امنیت غذایی مردم ایجاد نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید برای آیندگان نیروی انسانی شایسته ای در صنعت کشاورزی و دامپروری تربیت کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزی در اولویت دانش آموزان و دانشجویان نیست ولی باید این دید تغییر کند.

وی با بیان اینکه تولید غذا در کشور نسبت به ابتدای انقلاب چهار برابر شده است، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تولید غذا ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافته است.

خیام نکویی با بیان اینکه در گذشته ۹۵ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شد، گفت: این رقم در حال حاضر به ۷۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این رقم هم زیاد است و طی سال های آینده باید به ۶۹ میلیارد متر مکعب برسد، افزود: با توجه به رشد جمعیت در کشور این مهم باید با استفاده از علوم و تکنولوژی روز انجام شود.

ظرفیت های علمی توسعه صنعت کشاورزی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های علمی توسعه صنعت کشاورزی در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار عضو هیئت علمی در بخش کشاورزی در سطح کشور فعالیت دارند که این تعداد مسلما باید افزایش یابد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان و دانشجویان و محققین بخش کشاورزی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف کشاورزی با گذراندن دوره پسادکتری مشغول به کار شوند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha