۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
ادارات با نگاه بخشنامه ای و ایرادگیری به تولید کننده مراجعه می کنند| نوسان قیمت مهمترین چالش تولید
مدیر عامل واحد تولید نوشیدنی کولازین بابازار مطرح کرد

ادارات با نگاه بخشنامه ای و ایرادگیری به تولید کننده مراجعه می کنند| نوسان قیمت مهمترین چالش تولید

مدیر عامل واحد تولیدی نوشیدنی کولازین با انتقاد از رویه دستگاه های دولتی در قبال تولید کننده گفت: اغلب ادارات سعی می کنند که از بخش تولید ایراد بگیرند در حالی که باید بیایند به ما راهکار اصلاحی بدهند.

طهماسبی در گفتگو با بازار درباره واحد تولید نوشیدنی کولازین گفت: ما تلاش کردیم در استان چهارمحال و بختیاری که یکی از استانهای محروم کشور است، تمام سرمایه گذاری این مجموعه را بدون اخذ تسهیلات بانکی با آورده شرکا از استان اصفهان به این منطقه محروم منتقل کنیم.

وی افزود: برای اشتغال زایی و محرومیت زدایی در این استان سرمایه گذاری کردیم و حدودا ظرف یکی دو سال گذشته برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ده ها شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل واحد تولیدی کولازین همچنین درباره چالش های تولید گفت: °تولیدکنندگان‌با چالش هایی نظیر درگیری با دستگاه های دولتی، مشکلاتی برای دریافت مواد اولیه تولید و.... درگیر هستند.

طهماسبی ادامه داد: در مجموع مسئولین ما دستورالعمل حمایت های اصلی را از طریق رسانه ها عنوان می‌کنند اما متاسفانه در اجرا ضعیف هستند یعنی دستورالعمل ها و حمایت هایی که در این چند ساله از سوی مسئولان اعلام شده، در سالهای مختلف با نام های متفاوت از جمله گزاره هایی که در این چند سال اخیر که از طرف مقام معظم رهبری در بحث تولید نامگذاری انجام شده خوب است اما در اجرا زمانی که در زمینه اخذ مجوز ها در بحث راه اندازی و بروکراسی سیستم اداری مان است، حمایت و پشتیبانی نمی شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اجرایی دولت ضعیف است در حالی که اگر این حمایت ها را جزء جزء ادارات بتوانند پیگیری کنند و ضمانت اجرایی روی آنها داشته باشند قطعا خیلی بهتر به نتیجه خواهیم رسید.

وی در ادامه هدف بازار این تولیدی را داخلی عنوان کرد و گفت: هدف اولیه ما بازار داخلی است چون هر تولید کننده ای جدا از بحث کسب سود و درآمد برند سازی را جزو اهداف خود دارد. برند سازی را ابتدا باید از داخل شروع کنیم اگر توانستیم در بازار داخل برندی را به بازار معرفی کنیم می توانیم در ادامه آن صادرات هم داشته باشیم اما اینکه در ابتدا مستقیم به سراغ صادرات برویم شاید حاشیه سود داشته باشد اما برند مطرح نمی‌شود. هدف اولیه ما بازار داخلی است.

طهماسبی ادامه داد: در بحث صادرات به صورت مستقیم وارد نشدیم اما محصولمان از طریق واسطه به کشور های همسایه صادر شده و ما خودمان هنوز نتوانستیم که به صورت مستقیم این کار را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: از مسئولین و ارگان ها انتظار نداریم برای ما بازار یابی کنند و بازاریابی هنر تولید کننده هست که بر اساس کیفیت محصولش بازاریابی انجام می دهد اما کارهای مقدماتی از سوی ارگان های ذی ربط و مربوطه که واقعا در این امور دخیل هستند باید همکاری کنند.

وی درباره روند کار تصریح کرد: فقط اخذ مجوز برای تولید تولید مهم نیست، زمانی که مجوز ها را اخذ می کنیم در طول تولید یعنی در طول سال هم دائما با ادارات ذی ربط در ارتباط هستیم محصول ما غذایی هست و با سازمان غذا و دارو و اداره صنایع شرکت شهرک ها ارتباط کاری داریم و اگر این بروکراسی اداری را بردارند از ما حمایت بزرگی شده است.

مدیرعامل واحد تولیدی کولازین در ادامه گفت: اغلب ادارات سعی می کنند جلوی تولید مانع ایجاد کنند و می‌آیند که از بخش تولید ایراد بگیرند در صورتی که باید بیایند روش را عوض کنند و با دید همکاری به مسائل نگاه کنند و به تولید کنندگان بگویند ما آمده ایم در کنار شما باشیم و شما را حمایت کنیم.

وی افزود: کارشناسان بیایند پیشنهاد بدهند راهکار بدهند تا جایگزین و اصلاح شود اما متاسفانه ارگان ها و ادارات ما اینکار را نمی‌کنند یعنی به عنوان راهنما یا بازوی حمایتی واحد تولیدی نیستند، سعی می کنند از دیدگاه های بخش نامه ای و دستورالعملی به موضوع نگاه کنند و دنبال ایراد در واحد های تولیدی هستند تا آن را به عنوان یک مانع و سد جلوی پیشرفت واحد تولیدی قرار دهند.

طهماسبی در ادامه بیشترین مشکل تولید کننده را بی ثباتی بازار(افزایش قیمت ها) عنوان کرد و گفت: ما در بخش تولید داریم، نوسانات قیمت طوری هست که خود من به عنوان یک تولید کننده حاضرم به جای اینکه در طول سال ۵ یا ۱۰ بار تغییر قیمت داشته باشیم و هر بار ۵ درصد افزایش قیمت داشته باشیم حاضرم در ابتدای فروردین کل مواد اولیه ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد ولی یکبار در سال این اتفاق بیفتد در آن صورت من می توانم برنامه ریزی کنم چون قیمت تمام شده مشخص است پرسنلی که می خواهم بگیرم و اشتغالی که ایجاد کنم تولیدی که دارم، مشتری یابی که در بازار انجام می دهم‌ و ارائه قیمت به آنها، راحت می توانم تصمیم گیری کنم.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha