۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
شتاب سقوط پوند در برابر یورو| افزایش نرخ یورو به بالاترین میزان چند هفته اخیر
تحلیل بازار فارکس؛

شتاب سقوط پوند در برابر یورو| افزایش نرخ یورو به بالاترین میزان چند هفته اخیر

با شتاب گرفتن سقوط پوند انگلیس، نرخ مبادله جفت ارز یورو/پوند (EUR/GBP) به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۰ یعنی ۰.۹۲۵۸ رسید که اندکی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۰.۸۲۱۳ بود.

به گزارش بازار، با شتاب گرفتن سقوط پوند انگلیس، نرخ مبادله جفت ارز یورو/پوند (EUR/GBP) به بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۰ یعنی ۰.۹۲۵۸ رسید که اندکی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۰.۸۲۱۳ بود. همچنین، شاخص پوند انگلیس به پایین ترین حد خود طی چند سال اخیر سقوط کرده است.

با ادامه نگرانی سرمایه گذاران در مورد اقتصاد بریتانیا، نرخ مبادله یورو به پوند انگلیس به شدت افزایش یافت. این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت جدید به رهبری لیز تراس از یک بسته محرک جدید حمایتی به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد پوند رونمایی کرد. دولت جدید همچنین مالیات شرکت ها، بانکداران و سرمایه داران بزرگ را کاهش داد تا از این طریق، به رونق سرمایه گذاری کمک نماید.

باوجود اینکه سرمایه گذاران عموماً علاقه زیادی به پرداخت مالیات های پایین تر هستند، در عین حال معتقدند که کسری بودجه برای دولت بریتانیا طی ماه های آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

در نتیجه، آنها انتظار دارند که استقراض عمومی امسال دولت از بانک مرکزی به بیش از ۱۹۰ میلیارد پوند برسد. در همین حال، نوریل روبینی، معروف به دکتر دوم، هشدار داد که بریتانیا به زودی به کمک مالی صندوق بین المللی پول نیازمند خواهد بود.

پیش بینی نرخ جفت ارز EUR/GBP

شتاب سقوط پوند در برابر یورو| افزایش نرخ یورو به بالاترین میزان چند هفته اخیر

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله یورو به پوند طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این جفت ارز روز دوشنبه به حرکت عمودی خود ادامه داده و به بالاترین سطح خود یعنی ۰.۹۳۰۰ رسید. در نتیجه، اندیکاتور MACD به بالاتر از میانگین های متحرک حرکت کرده و همچنین از سطح مقاومت مهم ۰.۸۷۹۰ نیز عبور کرد.

بنابراین، با کاهش اعتماد عمومی به اقتصاد بریتانیا، این احتمال وجود دارد که این جفت ارز به رشد خود ادامه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح کلیدی بعدی برای رصد روی ۰.۹۳۵۰ خواهد بود. افت نرخ به زیر ۰.۹۰۰ نمای صعودی را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha