۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
افزایش قیمت فلزات در نهمین ماه سال ۲۰۲۲
بازار گزارش می دهد

افزایش قیمت فلزات در نهمین ماه سال ۲۰۲۲

در نهمین ماه سال جاری قیمت فلزات در بازار جهانی رشد کرد ولی در مقایسه به دو ماه قبل هنوز قیمتها روند کاهشی دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: بانک جهانی هر ماهه گزارشی در مورد بازارهای کالایی ارایه می دهد و روند تغییرات قیمت در این بازار را به اطلاع عموم می رساند. بر طبق این گزارش قیمت انواع فلزات صنعتی در دنیا نسبت به ماه قبل از آن با افزایش نسبی همراه بوده است ولی بررسی روند تغییرات قیمت در ماه نهم در مقایسه با ماه هفتم حکایت از کاهش قیمت دارد.

طبق گزارش منتشر شده توسط بانک جهانی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت آلومینیوم در بازار رشد کرد. بر مبنای این گزارش هر تن الومینیوم در نهمین ماه سال ۲۰۲۲ با قیمت ۲۴۳۱ دلار مبادله شد در حالیکه در هشتمین ماه همین سال ارزشی برابر با ۲۴۰۸ دلار داشت.

آمارها نشان می دهد در این ماه قیمت مس با سرعت بیشتری رشد کرده است. مس که بسیاری از ان به عنوان فلزی که نشان دهنده اوضاع اقتصادی دنیا است نام می برند، قیمتی معادل ۷۹۸۲ دلار داشت که بالغ بر ۳۰۰ دلار نسبت به ماه قبل از ان رشد قیمت را تجربه کرده بود.

در هشتمین ماه امسال هر تن مس با قیمت ۷۵۴۵ دلار فروخته شده بود. بررسی سیر تغییرات قیمت فلزات در سپتامبر سال جاری نشان می دهد که قیمت نیکل هم با افزایش همراه بود و هر تن نیکل در نهمین ماه امسال قیمتی برابر با ۲۲۰۵۷ دلار داشت.

در هشتمین ماه امسال هر تن نیکل در بازار دنیا با قیمت ۲۱۴۸۲ دلار مبادله شده بود. بررسی قیمت فلزات در ماه نهم امسال نسبت به ماه هفتم نشان از کاهش قیمتها دارد ولی روند تغییرات قیمت در یک ماه اخیر افزایشی بوده است.

گزارش بانک جهانی نشان می دهد در نهمین ماه سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت هر تن روی در بازار جهانی برابر با ۳۵۸۸ دلار بود در حالیکه در هشتمین ماه امسال هر تن روی قیمتی برابر با ۳۱۰۵ دلار داشت. در جولای امسال هر تن روی قیمتی برابر با ۳۹۱۴ دلار داشت.

در این گزارش قیمت هر تن آلومینیوم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۱۷۹۴ دلار بود و در سال ۲۰۲۰ به مرز ۱۷۰۴ دلار رسید. در سال ۲۰۲۱ و در پس چالشهای اقتصادی و صنعتی بسیار زیاد در دنیا قیمت هر تن از این فلز پر مصرف از مرز ۲۴۷۳ دلار گذشت.

در بازار مس هم روند تغییرات قیمت بر همین منوال بود. در سال ۲۰۱۹ هر تن مس ارزشی برابر با ۶۰۱۰ دلار داشت و در سال ۲۰۲۱ در مرز ۶۱۷۴ دلار قرار گرفت. اوج گیری قیمت مس در سال ۲۰۲۱ تا آنجا پیش رفت که متوسط قیمت هر تن از این فلز به مرز ۹۳۱۷ دلار رسید ولی در این سال قیمت بالغ بر ۱۰۵۰۰ دلاری برای هر تن مس هم به ثبت رسیده است.

در بازار جهانی قیمت هر تن نیکل در سل ۲۰۱۹ برابر با ۱۳۹۱۴ دلار برد و در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۷۸۷ دلار رسید . در سال ۲۰۲۱ هر تن از این فلز با قیمتی بالع بر ۱۸۴۶۵ دلار به فروش رسیده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha