نظارت بر بازار لوازم التحریر با ورود ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و صمت
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

نظارت بر بازار لوازم التحریر با ورود ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و صمت

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ورود دو وزارتخانه آموزش و پرورش و صمت برای کنترل بازار لوازم التحریر خبر داد و قیمت نوشت افزار در آستانه سال تحصیلی را بسیار بالا دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی با انتقاد از گرانی لوازم التحریر همزمان با اول مهرماه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: فراهم کردن انواع نوشت افزار با قیمت مناسب که یکی از الزامات شروع سال تحصیلی است، وظیفه بخش‌های مختلف دولت بوده که باید به آن عمل شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بر اساس گزارشات واصله قیمت نوشت افزار در بازار افزایش غیر قابل قبولی داشته است، ادامه داد: تهیه این وسایل و تأمین آن برای بسیاری از خانواده‌ها سخت شده و ما به عنوان کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در آخرین نشست کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت غیرقابل قبول نوشت افزار در نشست با وزیر آموزش و پرورش مطرح و مقرر شد وزیر آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت صمت سریعاً به بازار نوشت افزار ورود پیدا کند تا این بازار تا حدی ساماندهی شود.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از جلسه با وزیر آموزش و پرورش این موضوع از طریق وزیر صمت نیز پیگیری شد، گفت: وزیر صمت نیز عنوان کرد که در حال حاضر لوازم التحریر به میزان کافی در کشور وجود دارد و مشکلی از این جهت وجود ندارد، اما انتقاد ما به کمبود نوشت افزار در کشور نیست بلکه ما به قیمت بالای آن نقد داریم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: نهایتا مقرر شد با هماهنگی بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و صمت، موضوع نظارت بر بازار لوازم التحریر در دستور کار دولت قرار گیرد و از ظرفیت نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات، برای برخورد با گران فروشان و کنترل بازار استفاده شود تا نوشت افزار با قیمت واقعی به دست متقاضیان برسد.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha