۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
فضای سرد بازار سرمایه و افق پر ریسک آینده | آیا باز هم سهامداران ضرر می کنند؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

فضای سرد بازار سرمایه و افق پر ریسک آینده | آیا باز هم سهامداران ضرر می کنند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ریسک بسیاری از عوامل اقتصادی بازار سرمایه را سرد کرده است.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط نامطلوب بازار سرمایه و بی توجهی دولت به وعده ساماندهی این بازار، گفت: افق پر ریسک بازار سرمایه در آینده یکی از موضوعات اصلی این بازار محسوب می شود.

وی با اشاره به موضوعات مربوط به سیاست خارجی و توافق ایران با گروه 4+1 بیان کرد: اینکه توافقی در جریان این مذاکرات صورت می گیرد و یاخیر و یا نرخ تورم چه شرایطی را پیدا می کند و نرخ ارز به چه رقمی می رسد، ازجمله عوامل نااطمینان برای کسانی است که می خواهند در این بازار بمانند و به سرمایه گذاری ادامه دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: ریسک بسیاری از عوامل اقتصادی بازار سرمایه را سرد کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر مقداری افق شرایط اقتصادی کشور روشن تر شود حتما می توان شرایط بهتری را برای بازار سرمایه متصور بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چه مذاکرات به نتیجه برسد و یا نرسد بالاخره تکلیف ما روشن خواهد شد، بیان کرد: حتما وقتی تکلیف ما در موضوع مذاکرات مشخص شود، شرایط بازار هم بهتر پیش خواهد رفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته در این بخش مقداری هم اخبار مربوط به تعین نرخ خوراک با توجه به نرخ جهانی آن،شرایط را نامطلوب کرده است و البته باید گفت این اخبار هم اخبار درستی نیست و با این حال این اخبار هم اثرات خود را بر بازار می گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقع ما این است که دولت باید در زمینه ساماندهی بازار سرمایه تلاش خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت باید تلاش کند تا برخی اخبار که ذهنیت سرمایه گذار را به هم می ریزد، روشن و شفاف کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: با این حال دولت می تواند تنها برای ریسک های سیستماتیک چاره ای بیاندیشد و ریسک های غیر سیستماتیک که مربوط به توافق هسته ای است، از دسترس دولت خارج است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر به کمترین میزان «پی. ب. ای» در اغلب سهام های ارزشمند بازار رسیده ایم و کسانی که در بازار هستند قطعا از جهات واقعی ضرر نمی کنند و حتی کسانی هم که به بازار وارد شوند ضرر نخواهند کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha