۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مبارزه با قاچاق نیازمند همکاری بیشتر تولیدکنندگان
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

مبارزه با قاچاق نیازمند همکاری بیشتر تولیدکنندگان

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر تولیدکننده شناسه کالا را دریافت و بر روی محصول نهایی درج کند، پیگیری محصول غیرقانونی تسریع و تسهیل می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا گفت: بر اساس مستندات موجود، در پنج ماه نخست امسال ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای قاچاق ۴۹۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۱۸۴ تومان است، که نشان می‌دهد کم کاری نشده است و دستگاه‌های متولی به دنبال برخورد با عرضه محصولات غیرقانونی هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: البته انتظارات در مورد برخورد با فساد بسیار بیشتر از این میزان آمار و ارقام اعلام شده است؛ زیرا ابزار تشخیص کالای قاچاق در اختیار دستگاه‌های ضابط مانند فراجا قرار دارد و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید شاهد عرضه کالای غیرقانونی در فروشگاه‌ها باشیم.

دهقانی نیا با اشاره به نارضایتی برخی اصناف از وضعیت رسیدگی به قاچاق کالا تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان انتظار برخورد بیشتر با کالاهای غیرقانونی را دارند، اما همکاری آن‌ها به اندازه کافی نیست و برای پرداخت مالیات کمتر، کد شناسه دریافت نکرده و بر روی محصول نهایی درج نمی‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: برای کنترل قاچاق هر بخشی باید نقش خود را به درستی ایفا کند. اگر تولیدکننده شناسه کالا را دریافت و بر روی محصول نهایی درج کند، پیگیری محصول غیرقانونی تسریع و تسهیل می‌شود.

به گفته دهقانی نیا، مبارزه با قاچاق امری مستمر است و به همکاری درست همه بخش‌ها نیاز دارد تا بتوان با ورود و عرضه اقلام قاچاق مقابله کامل کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha