۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
۵۰ درصد محصول نخیلات دشتستان از سردخانه محروم هستند| صادرات ۲۰ درصدی خرمای کبکاب
تولید کننده و تاجر خرما:

۵۰ درصد محصول نخیلات دشتستان از سردخانه محروم هستند| صادرات ۲۰ درصدی خرمای کبکاب

بوشهر- عرب‌ نیدی تاجر و تولیدکننده خرمای دشتستان با بیان اینکه ۵۰ درصد محصول نخیلات دشتستان از سردخانه محرومند از صادرات ۲۰ درصدی خرمای کبکاب از این شهرستان خبر داد.

آرش عرب‌نیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نخل و خرما از دیرباز در استان بوشهر و بویژه در دشتستان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و بخش زیادی از جمعیت دشتستان از طریق نخیلات امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: وجود بیش از ۴.۵ میلیون اصله نخل بارور در دشتستان و تولید ۱۲۵ هزار تن خرما و خارک نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل این شهرستان در حوزه نخل و خرماست.

تولیدکننده و تاجر خرما خاطر نشان کرد: امسال با تلاش و پیگیری نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، وضعیت فروش و قیمت تضمینی خرما و قیمت در بازار آزاد نسبت به سنوات قبل مناسب‌تر شد و البته اگر ظرفیت سردخانه‌ای بالاتر رود، وضعیت معیشتی نخلداران بهتر می‌شود.

عرب‌نیدی تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد تولیدات نخیلات دشتستان دارای ظرفیت سردخانه هستند و مابقی باید در کمترین زمان ممکن فروش بروند که این مساله ، دست دلالان را بازتر می‌کند.

وی بیان کرد: مسئولان استان بوشهر و دشتستان، امسال توان خود را در ایجاد سردخانه و گسترش صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما به کار گیرند تا دغدغه نخلداران کمتر شود.

عرب‌نیدی گفت: امسال حدود ۲۰ درصد خرمای تولیدی دشتستان صادر شده و اگر ظرفیت صادرات افزایش یابد قطعا وضعیت معیشتی تولیدکننده بهتر می‌شود.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان خرما نیازمند حمایت تمام‌قد مسئولان هستند و هر گونه کم‌کاری موجبات متضرر شدن کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha