۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
حباب بازار سرمایه چه زمانی تخلیه می شود؟
با افزایش هجوم مردم به بورس؛

حباب بازار سرمایه چه زمانی تخلیه می شود؟

شهبازی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ممکن است زمانی حباب بورس تخلیه و مردم متضرر شوند به سهامداران هشدار داد هرگز به صورت انفرادی در این بازار سرمایه گذاری نکنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مجتبی شهبازی اظهار کرد: «بازار بورس بدلیل تولید سود در شرکت ها و تقسیم پول در جوامع سالیانه ارزش افزوده را بدنبال دارد. »

وی افزود: «پول های هوشمند نیز بدلیل پتانسیل های بازار سرمایه، بدین نتیجه رسید که بورس بهتر از بازار طلا و سکه و ارز است. »

شهبازی ادامه داد: «بورس تورم زا نیست و دولت به همین جهت مردم را به سمت این بازار تشویق می کند و لذا مدیریت دولت بر بازار اوراق بهادار کاهش یافته و موجب افزایش بهره وری در این شرکت هاست. »

وی افزود: «فرهنگ اشتباهی که در کشور ایجاد شده، عدم استفاده از خدمات مشاورین است؛ مردم بصورت مستقیم وارد بورس شدند و این حرکت در تمام دنیا رد شده است. »

شهبازی گفت :«کسی که فاقد تخصص و اطلاعات است صرفا باید از طریق شرکت های سبدگردانی وارد بورس شود والا ریسک ضرر برای این افراد بسیار بالاست. »

این تحلیلگر بورسی اضافه کرد :«بورس های خارجی به بلوغ رسیده و مردم ارزش دارایی خود را می دانند ولی بازار سرمایه در ایران سال ها از دید ها پنهان بوده و به تازگی به ارزش این دارایی ها پی برده ایم. »

وی با اعلام اینکه امکان هر رخدادی در بورس می رود، گفت: «نمی توان پیش بینی کرد در ماه های آتی حباب شرکت ها تخلیه شود و لذا باید نسبت به خرید و فروش احتیاط کرد. »

شهبازی ادامه داد: «در کشوری که تورم زده است، مردم برای حفظ ارزش پول ناچار به این بازارها روی می آورند و ما تاکید داریم باید نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا، سکه و دلار پرهیز شود. »

کد خبر: ۱۷٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha