۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
چین تجهیز زیرساخت های مخابراتی اتیوپی برای توسعه اقتصاد دیجیتال را بر عهده گرفته است
سفیر اتیوپی در چین خبر داد؛

چین تجهیز زیرساخت های مخابراتی اتیوپی برای توسعه اقتصاد دیجیتال را بر عهده گرفته است

سفیر اتیوپی در چین از آغاز همکاری دو کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال، تجارت آنلاین و توسعه زنجیره تامین از طریق توسعه زیرساخت های لازم در اتیوپی توسط پیمانکاران چینی خبر داد.

به گزارش بازار، سفیر اتیوپی در چین از آغاز همکاری دو کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال، تجارت آنلاین و توسعه زنجیره تامین از طریق توسعه زیرساخت های لازم در اتیوپی توسط پیمانکاران چینی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «تشومه توگا» سفیر اتیوپی با تاکید بر اینکه سپردن پروژه زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال کشورش به چین ارتباطی به همکاری های مشترک دو کشور در پروژه ابتکار کمبربند و جاده (BRI) ندارد، گفت که بر اساس تاکید وزیر نوآوری و فناوری اتیوپی، این همکاری در راستای توسعه زیرساخت های مخابراتی اتیوپی توسط شرکت های بزرگ چینی صورت خواهد گرفت.

وی که این سخنان را در گفتگو با خبرگزاری شین هوآ چین مطرح می کرد، همچنین از تصمیم دولت کشورش برای تبدیل کردن اتیوپی به کشوری تمام دیجیتال خبر داده و گفت که در این خصوص، قراردادهایی با دو غول مخابراتی چین یعنی هوآوی و ZTE برای تجهیز زیرساخت های مخابراتی اتیوپی و راه اندازی شبکه اینترنت ۵G به امضا رسیده است.

سفیر ایتوپی در چین، از جمله اهداف دولت این کشور برای راه اندازی بازارهای آنلاین، افزایش صادرات قهوه این کشور به چین و دیگر بازارهای جهانی با تکیه بر استعدادهای نهفته در اقتصاد دیجیتال عنوان کرده و گفت که تنها در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۲۳۸۰ تن قهوه صادراتی این کشور به مقصد بازارهای چین روانه شده که این رقم به لطف اقتصاد دیجیتال و آنلاین مارکتینگ، با ۱۹۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ روبرو شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha