۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
 مدیر برنامه جهانی غذا خواستار اقدام برای مقابله با تهدید گرسنگی شد

مدیر برنامه جهانی غذا خواستار اقدام برای مقابله با تهدید گرسنگی شد

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا هشدار داد که جهان با طوفان بر طوفان مواجه است و از اهداکنندگان خواست تا بخشی از سود خود را برای مقابله با بحران عرضه کود و جلوگیری از کمبود مواد غذایی صرف کنند.

به گزارش بازار، دیوید بیزلی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: در غیر این صورت، هرج و مرج در سرتاسر جهان به وجود خواهد آمد، چراکه جهان با گرسنگی تهدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات آب و هوایی تعداد گرسنگان را به ۱۳۵ میلیون نفر رساند و همه‌گیری کووید-۱۹ که در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد، این تعداد را دو برابر کرد و به ۲۷۶ میلیون نفر رساند؛ افرادی که نمی‌دانند وعده غذایی بعدی خود را از کجا تهیه کنند.

بیزلی افزوده است: در نهایت، جنگ در اوکراین جرقه بحران غذا، کود و انرژی شد و منجر به افزایش تعداد آن‌ها به ۳۴۵ میلیون نفر شد؛ و از این میان، ۵۰ میلیون نفر در ۴۵ کشور درهای قحطی را می‌کوبند.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا هشدار داد که اگر به این مردم نرسیم، برخلاف هر چیزی که ما داریم، در کشورهای جهان قحطی و گرسنگی و بی‌ثباتی خواهیم داشت.

بیزلی گفت: ما نمی‌خواهیم دوباره شاهد شرایطی مشابه با سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۱ باشیم که شاهد مهاجرت انبوه در اثر گرسنگی بودیم.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha