۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی در چند فرودگاه آفریقا

اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی در چند فرودگاه آفریقا

اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی در شماری از فرودگاه‌های قاره آفریقا، به لغو شماری از پروازهای این فرودگاه‌ها منجر شد.

به گزارش بازار، اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی در شماری از فرودگاه‌های قاره آفریقا، به لغو شماری از پروازهای این فرودگاه‌ها منجر شد.

اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه‌های کشورهای آفریقایی از جمله ابیجان (ساحل عاج)، اوگادوگو (بورکینافاسو)، باماکو (مالی)، لومه (توگو)، داکار (سنگال) و یائونده (کامرون) به لغو پروازهای این فرودگاه‌ها منجر شد.

اعتصاب کارکنان عضو آژانس ایمنی ناوبری هوایی در آفریقا و ماداگاسکار که مسئولیت کنترل ترافیک هوایی را در ۱۸ کشور این قاره برعهده دارد، باعث شد که روز جمعه در روند کار چندین فرودگاه آفریقایی از جمله فرودگاه آبیجان در ساحل عاج، اختلال کامل به وجود بیاید، بطوریکه منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند که پروازها در این فرودگاه متوقف شده است.

اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی در قاره آفریقا با هدف بهبود شرایط کاری و افزایش حقوق کارکنان شاغل در این بخش شروع شده است.

این اعتصاب که توسط اتحادیه‌های کنترل‌کننده ترافیک هوایی سازماندهی شده بود، از صبح روز جمعه و در ساعت ۰۸:۰۰ به وقت گرینویچ آغاز شد و قرار است تا ۴۸ ساعت ادامه بیابد. یک مقام اتحادیه کنترل کنندگان ترافیک هوایی در بورکینافاسو به خبرگزاری فرانسه گفت: در شرایط اعتصاب کارکنان بخش کنترل ترافیک در قاره آفریقا، صرفا خدمات محدود و حداقلی به پروازهای نظامی و بشردوستانه ارائه می‌شود.

آژانس ایمنی ناوبری در آفریقا و ماداگاسکار این اعتصاب را "گربه وحشی" توصیف و اعلام کرد این اعتصاب از سوی همه مراجع قضایی ممنوع اعلام شده بود.

سئوبا گوئلپینا، رئیس منابع انسانی این آژانس، در یک کنفرانس مطبوعات گفت: ما در حال حاضر هم راه حل‌های اداری و هم راه حل‌های نهادی را برای مدیریت این بحران، پشت سر نهادیم، اما با اتحادیه‌های روبرو هستیم که سرسختانه هر کاری که می‌خواهند، انجام می‌دهند.

در ابتدا، کارکنان عضو این آژانس برگزاری اعتصاب را برای ۲۵ تا ۲۷ آگوست برنامه ریزی کرده بودند، اما با شروع مذاکرات با مدیران بر سر شرایط کاری، این تصمیم به حالت تعلیق درآمد.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha