۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
فروش ۱۹ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی ایلام در اربعین
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

فروش ۱۹ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی ایلام در اربعین

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از فروش بیش از ۱۹ میلیارد ریالی انواع صنایع‌دستی این استان در ایام اربعین ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، فرزاد شریفی اظهار کرد: در قالب پویش صدبازار با توجه به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه در ایام اربعین میزان فروش محصولات صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افزایش ۴۰۰ درصدی فروش صنایع‌دستی نسبت به سنوات گذشته در ایام اربعین ۱۴۰۱ در استان خبر داد و یادآور شد: وجود ظرفیت‌های هنری در حوزه صنایع‌دستی این استان محرکی در جذب زائران و گردشگران و رشد میزان خرید آنها از صنایع‌دستی است.

شریفی اضافه کرد: ایلام از استان‌های پیشرو در عرصه فراورده‌های داخلی به ویژه صنایع‌دستی است و در ایام اربعین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی شامل ۱۱۰غرفه محصولات صنایع‌دستی در ایلام و دیگر شهرستان‌های مسیر زائران برای عرضه آثار دستی به زائران اربعین برپا شد.

وی بیان کرد: اکنون ۳۳ رشته فعال صنایع‌دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و ... در استان وجود دارد که این رشته‌ها در بیش از ۱۳۰ کارگاه فعال استان با حضور بیش از ۱۰ هزار صنعتگتر دارای پروانه تولید در حال تولید است.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha