۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
منابع آبی کشور به نحو مطلوب مدیریت نمی‌شود|تعیین ۹۰ میلیون طرح آبخیزداری
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

منابع آبی کشور به نحو مطلوب مدیریت نمی‌شود|تعیین ۹۰ میلیون طرح آبخیزداری

اصفهان - عباسی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: منابع آب در کشور به نحو مطلوب مدیریت نمی شود به نوعی که تاکنون فقط نیمی از اراضی آبی کشور به سامانه هوشمند آبیاری مجهز شده اند.

فریبرز عباسی در حاشیه سفر به شهرستان سمیرم در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از بحران های کنونی جهان در بخش آب است، اظهار داشت: از این رو لازم است تا پیش بینی های لازم برای مدیریت مصرف صحیح آب در بخش های مختلف به خصوص در صنعت کشاورزی داشته باشیم.

وی با اشاره به سیل های اخیر در سطح کشور ابراز داشت: این سیلاب های خسارت های فراوانی در کشور ایجاد کرده اند که استان اصفهان نیز از این خسارت ها بی بهره نبوده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بخش زیادی از آب را در کشور مصرف می کند، تصریح کرد: با استفاده از روش های نوین می توان این حجم از آب مصرفی را در کشور مدیریت کرد.

منابع آب در کشور به نحو مطلوب مدیریت نمی شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز منابع آب در کشور به نحو مطلوب مدیریت نمی شود، خاطرنشان کرد: برای مثال در حال حاضر فقط نیمی از اراضی آبی کشور مجهز به سامانه هوشمند آبیاری مجهز شده است.

عباسی با اشاره به اینکه بیش از هشت و نیم میلیون هکتار اراضی آبی در کشور وجود دارد، گفت: لازم است به منظور حفظ و نگهداشت منابع آبی طرح های آبخیزداری نیز در کشور اجرا و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری به منظور جلوگیری از هدررفت آب و تغذیه سفره های زیرزمینی ضروری است، افزود: برای کشور در حال حاضر ۹۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری تعریف شده است که سالانه در یک و نیم میلیون هکتار از آن طرح ها اجرا می‌شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha