۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
رشد ۲۱ درصدی تجارت ایران با اسپانیا

رشد ۲۱ درصدی تجارت ایران با اسپانیا

بنابراعلام وزارت صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، مبادلات تجاری ایران و اسپانیا در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲ از نظر وزنی بیش از ۹ درصد و از نظر ارزشی بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، بر اساس آخرین داده‌های موسسه تجارت خارجی و وزارت صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا حجم مبادلات تجاری ایران و اسپانیا در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲، از نظر وزنی به ۶۱ هزار و ۹۶۱ تن رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، ۲ هزار و ۵۱۵ تن (۹.۳%) افزایش داشته است.

حجم مبادلات تجاری دو کشور از نظر ارزشی نیز در این بازه زمانی به ۱۹۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۱۶۵ یورو رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ۳۴ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۶۵ یورو (۲۱.۶% بیست و یک ممیز شش دهم درصد) افزایش داشته است.

افزایش حدودا ۷۰ درصدی صادرات به اسپانیا
صادرات کالا (از ایران به اسپانیا) در شش ماه نخست ۲۰۲۲، به ۴۶ هزار و ۹۹۹ تن به ارزش ۷۴ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۸۰ یورو رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ۱۸ هزار و ۱۱۶ تن (۶۲.۷% شصت و دو ممیز هفت دهم درصد) از لحاظ وزن و ۲۸ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۴۰ یورو (۶۸.۷% شصت و هشت ممیز هفت دهم درصد) از نظر ارزشی افزایش داشته است.

اقلام و مقاصد صادراتی، در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲
زعفران خرد نشده و ساییده نشده (۱۸ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۴۰ یورو)، پلی اتیلن سنگین (۶ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۲۵۰ یورو)، پسته درون غلاف سخت (۶ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۱۴۰ یورو)، شیشه فلوت با ضخامت بیشتر از ۴، ۵ میلیمتر (۶ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۳۰ یورو) و مغز پسته (۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۳۲۰ یورو) پنج قلم عمده صادراتی ایران به اسپانیا در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲ است.
والنسیا (۲۷ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۶۰۰ یورو)، بارسلون (۱۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۶۰ یورو)، آلیکانته (۱۰ میلیون و ۲۸ یورو)، مادرید (۷ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۷۰ یورو) و تولدو (۵ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۲۰ یورو) نیز به ترتیب ۵ مقصد اصلی صادراتی ایران (به استان‌های اسپانیا) در شش ماه آغازین ۲۰۲۲ است.

افزایش حدودا ۴ درصدی واردات از اسپانیا
واردات کالا (از اسپانیا) در شش ماه نخست ۲۰۲۲ به ۱۴ هزار و ۹۶۲ تن به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۹۰ یورو رسید که نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۱۲ هزار و ۸۴۴ تن (۴۶، ۲% – چهل و شش ممیز دو دهم درصد) از لحاظ وزن کاهش و ۳ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۷۹۰ یورو (۳، ۵% – سه و پنج دهم درصد) از نظر ارزشی افزایش داشته است.

کوره‌ها و تنورها برای گداختن و ذوب فلزات (۱۹ میلیون و ۶۶ هزار و ۲۸۰ یورو)، شیر برای انتقالات اولئوهیدرولیکی (۸ میلیون و ۸ هزار و ۶۵۰ یورو)، اجزاء و قطعات کوره‌ها و فرهای برقی (۷ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۸۰ یورو)، واکسن برای پزشکی (۶ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۶۰۰ یورو) و جرثقیل (۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۰ یورو) ۵ قلم عمده وارداتی اسپانیا از ایران در شش ماه نخست ۲۰۲۲ است.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha