۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
افزایش عوارض ساختمانی در گرگان تقاضای تولید مسکن را ۴۰ درصد کاهش داد
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

افزایش عوارض ساختمانی در گرگان تقاضای تولید مسکن را ۴۰ درصد کاهش داد

گرگان- محبی، دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: افزایش عوارض ساختمانی از سوی شهرداری، تولید شش ماهه مسکن در گرگان را به ۹۵ هزار مترمربع رساند که نسبت به مدت مشابه قبل افت ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

حمید محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۰ فقره پروانه ساختمان از سوی اعضای کانون انبوه سازان مسکن گلستان در گرگان تحصیل شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۵ فقره بوده است.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: براساس آمارهای موجود در شش ماهه نخست سال گذشته انبوه سازان مسکن برای ساخت حدود ۱۶۰ هزار متر مربع مسکن پروانه دریافت کردند که این عدد در سال جاری با افت ۶۵ هزار متر مربعی به حدود ۹۵ هزار متر مربع رسید.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه پرداخت عوارض برای هر مترمربع در سال گذشته حدود ۲۰۶ هزار تومان بود که این مبلغ به ۴۲۱ هزار تومان افزایش یافته و افزایش بیش از دو برابری را نشان می دهد.

محبی با اشاره به کاهش تعداد پروانه های صادره و مساحت های مورد تقاضا، گفت: این افت شدید در حالی اتفاق افتاده که شهرداری گرگان تا تیرماه موارد تشویقی هم منظور کرده بود.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان ادامه داد: مدیران شهری در شهرداری و شورای شهر باید با استناد به آمارهای موجود نسبت به رویه غلط فعلی در بخش عوارض، اصلاحات حداکثری را اعمال کنند.

وی گفت: پرداخت هزینه های عوارض ساختمان معمولا به صورت نقدی انجام شده که این موضوع نقدینگی سازنده ها را کم می کند و بر روند اشتیاق سازنده ها و انبوه سازان به دریافت پروانه جدید تاثیر منفی می گذارد.

محبی افزود: برای رهایی صنعت ساختمان از رکود بی سابقه در شهر گرگان،‌ لازم است تا هر چه سریع تر براساس مصوبه شورای مسکن و مصوبات شورای گفتگو بین دولت و بخش خصوصی و تاکیدات مدیران ارشد استان، لایحه عوارض کاهش یابد.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha