۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
افزایش ۷۰ درصدی شرکت های ورشکسته در ترکیه

افزایش ۷۰ درصدی شرکت های ورشکسته در ترکیه

آمار شرکت‌های ورشکسته و یا تعطیل شده در ترکیه در هشت ماه نخست سالجاری، ۷۰.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، آمار شرکت‌های ورشکسته و یا تعطیل شده در ترکیه در هشت ماه نخست سالجاری، ۷۰.۲ درصد افزایش یافته است. افزایش ۷۰ درصدی شرکت های ورشکسته در ترکیه

براساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه (TOBB) تعداد شرکت‌هایی که در این کشور در هشت ماه نخست سالجاری بنا بر هر علتی تعطیل شده اند در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با ۷۰.۲ درصد افزایش به ۱۳ هزار و ۷۹۸ مورد رسیده است.

بنابر آمار فوق، تنها در ماه آگوست امسال، هزار و ۷۸۴ شرکت و یا واحد تجاری - تولیدی تعطیل شده‌اند که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این دوره به تعداد واحد و یا شرکت‌های تعطیل شده با هویت شخص حقیقی ۱۱.۶ افزوده و از شمار بخش شرکت‌های تعاونی بسته شده نیز ۳۷.۷ درصد کاسته شده است.

براساس آمار این اتحادیه، در دوره هشت ماهه نخست امسال تعداد شرکت‌های تازه تاسیس شده هم با ۲۳.۳ درصد افزایش به ۸۷ هزار و ۷۷۵ مورد رسیده است.

گفتنی است اقتصاد ترکیه در ماه‌های اخیر شاهد نوسانات شدیدی در بازارهای مالی بوده تا جایی که ارزش لیر به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در برابر ارزهای خارجی بویژه دلار رسیده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha