۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار نیویورک

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار نیویورک

با توجه به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر آنکه فدرال ‌رزرو ‌ در نظر دارد نرخ سود بانکی را افزایش دهد، شاخص کل بورس اوراق بهادار نیویورک در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش بازار، با توجه به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر آنکه فدرال ‌رزرو ‌ (بانک ‌مرکزی ‌آمریکا) در نظر دارد نرخ سود بانکی را افزایش دهد، شاخص کل بورس اوراق بهادار نیویورک در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، افزایش بیکاری و کاهش سود شرکت‌های بورسی، علاوه بر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ سود بانکی، دو عامل دیگر در کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار نیویورک اعلام شده است. بر اساس این گزارش، شاخص میانگین صنعتی داو جونز، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بورس آمریکا که فهرستی از سهامِ ۳۰ شرکت برترِ فعال در بازار بورس نیویورک را اندازه گیری می‌کند با ۸۸ واحد، معادل ۲۹ صدم درصد کاهش، نسبت به پایان معاملات پیشین به ۳۰ هزار و ۹۵ واحد رسید.

شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، از شاخص‌های عملکرد ‌بورس اوراق بهادار نیویورک که ‌از فهرستی، متشکل از سهام ‌۵۰۰ ‌شرکت مهم در ‌بازار بورس ‌نیویورک تشکیل شده است هم با ۴۲ صدم درصد کاهش، نسبت به پایان معاملات پیشین به سه هزار و ۷۷۳ واحد رسید. شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص ‌عملکرد بورس اوراق بهادار ‌نیویورک که بزرگترین بازار ‌معاملات الکترونیک سهام در ‌آمریکا است با ۶۱ صدم درصد کاهش، نسبت به پایان معاملات پیشین به ۱۱۱۵۱ واحد رسید.

کد خبر: ۱۷۶٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha