۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
سیگنال مثبت دولت برای جداسازی وزارت راه وشهرسازی| گلایه از اجرای قانون جهش تولید مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

سیگنال مثبت دولت برای جداسازی وزارت راه وشهرسازی| گلایه از اجرای قانون جهش تولید مسکن

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در زمینه طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی از سوی کمیسیون عمران با دولتمردان صحبت هایی صورت گرفته است و نظر دولت در این زمینه مثبت است.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به ضرورت بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس گفت: تولید مسکن از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی درسال ۹۲ به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در کشور بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن دولت را مکلف به تولید سالی یک میلیون مسکن در کشور کرد لذا برای تولید یک میلیون واحد مسکونی درکشور نیاز به جهش عزیمی از سوی دولت داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید خلع ۸۰۰ هزارواحدی مسکن را با اقدامات خود برطرف کند. در این راستا و ابتدای شروع دولت و باتوجه به مشکلات تولید مسکن، کمیسیون عمران طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را تدوین کرد و متاسفانه دولت در ان زمان مخالف تفکیک این وزارتخانه بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باتوجه به اینکه اخیرا ما گلایه هایی را در قالب جهش تولید مسکن داشتیم لذا برای اینکه بتوانیم موضوع مسکن را در اولویت و به نوعی سرلوحه کار اصلی وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مطرح کردیم.

وی بیان کرد: در زمینه طرح تفکیک وزارت راه وشهرسازی از سوی کمیسیون عمران با دولتمردان صحبت هایی صورت گرفته است و دولت پذیرفته که این تفکیک انجام شود و در این زمینه نظر مثبت خود را اعلام کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انشالله اگر نظر نمایندگان مجلس هم در زمینه این طرح مثبت باشد قطعا برای تفکیک این وزارتخانه اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha