۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۱۲۹ هزار میلیارد ریال در حوزه صنعتی مازندران سرمایه گذاری شده است
رئیس صمت مازندران:

۱۲۹ هزار میلیارد ریال در حوزه صنعتی مازندران سرمایه گذاری شده است

ساری - رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به روند روبه رشد سرمایه گذاری در استان، حجم سرمایه گذاری ایجاد و بهره برداری شده در حوزه صنعت مازندران را بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسینقلی قوانلو ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تولید سالن جلسات سازمان صمت استان با بیان اینکه میل و رغبت به سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است، گفت: سال گذشته میزان سرمایه گذاری در استان بیش از ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه شمار واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری استان به دو هزار و ۵۷۹ واحد صنعتی رسیده است، سرمایه گذاری پیش بینی شده در این طرح ها را بیش از ۱۲۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حوزه صنعتی در استان اشتغال دارند.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری حوزه صنعتی در استان طی سال گذشته، برنامه ریزی برای کاهش زمان صدور پروانه تاسیس و بهره برداری را از جمله طرح ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر رتبه استان در حوزه صدور پروانه بهره برداری در کشور هشتم و در حوزه صدور جواز تاسیس نیز رتبه ششم را داریم.

قوانلو شمار پروانه های بهره برداری صادر شده در استان را طی سال قبل ۲۰۶ مورد بیان کرد و گفت: همچنین در سال گذشته ۸۰۵ فقره جواز تاسیس نیز در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جهش تولید با رشد سرمایه گذاری و رشد صعودی در بخش صنعت در استان مواجه باشیم، اظهار داشت: بهره برداری از جوازهای صادره، سبب رشد اشتغال و سرمایه گذاری در استان می شود.

وی پیش بینی بیش از سه هزار جواز تاسیس صادره در استان را تاکنون بیش از ۲۵۱ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: رتبه استان در این بخش نیز مطلوب است.

قوانلو با اظهار اینکه مازندران در حوزه صنعتی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، گفت: خوشبختانه رغبت برای سرمایه گذاری در استان رشد یافته است.

کد خبر: ۱۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha