۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
نشست اینترنتی «اوپک +» نشان دهنده احتمال ضعیف تغییر سیاست است
نفت گران شد

نشست اینترنتی «اوپک +» نشان دهنده احتمال ضعیف تغییر سیاست است

در حالی مدیر آژانس بین المللی انرژی از اوپک + خواسته تا اقتصاد بسیار شکننده جهانی را در نظر بگیرن که قرار است این نهاد نشست خود را اینترنتی برگزار کند و احتمال تغییر سیاست ها کم است.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: به گفته یک منبع آگاه به رویترز، تصمیم "اوپک پلاس" برای برگزاری نشست بعدی برنامه ریزی شده برای یکشنبه هفته بعد (چهارم دسامبر) از طریق اینترنت نشان دهنده احتمال کم تغییر سیاست تولید نفت است.

این امر پس از آن صورت گرفت که بلومبرگ گزارش داد، به گفته منابع، اوپک پلاس قصد دارد نشست بعدی خود را از طریق اینترنت و نه به صورت حضوری در وین برگزار کند، همانطور که قبلاً برنامه ریزی شده بود.

این پس از آن است که این گروه در ماه اکتبر موافقت کرد تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد که معادل ۲ درصد از عرضه جهانی است.

همچنین در این نشست قرار است بر روی توافق اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه قبل از مهلت تعیین شده از سوی اتحادیه در پنجم دسامبر برای ممنوعیت کامل خرید نفت خام روسیه از طریق دریا نیز تمرکز شود.

اوپک پلاس باید وضعیت بسیار شکننده اقتصاد جهانی را هنگام بحث در مورد کاهش عمیق‌تر عرضه نفت در نشست بعدی خود در نظر بگیرد

"اوپک +" اقتصاد بسیار شکننده جهانی را در نظر بگیرد

در همین حال مدیر آژانس بین المللی انرژی گفت: "اوپک +" باید اقتصاد بسیار شکننده جهانی را در نظر بگیرد.

فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی گفت: اوپک پلاس باید وضعیت بسیار شکننده اقتصاد جهانی را هنگام بحث در مورد کاهش عمیق‌تر عرضه نفت در نشست بعدی خود در نظر بگیرد.

به گزارش بلومبرگ، "بیرول" روز سه شنبه در مصاحبه ای گفته بود: برای کشورهای "اوپک پلاس" توجه به وضعیت بسیار شکننده اقتصاد جهانی بسیار مهم است.

مدیر آژانس بین المللی انرژی خاطر نشان کرده بود: وزرایی که در آخر هفته آینده(یکشنبه هفته بعد) دیدار خواهند کرد، وضعیت کشورهای در حال توسعه را مورد توجه قرار می دهند.

منابع به آژانس گفتند که "اوپک +" قصد دارد نشست بعدی خود را که برای ۴ دسامبر برنامه ریزی شده است، از طریق اینترنت برگزار کند و آنطور که قبلاً برنامه ریزی شده بود، حضوری نداشته باشد.

نفت گران شد

در همین حال قیمت نفت پیش برگزاری نشست اوپک پلاس و پیش از انتشار آمار موجودی انبارهای آمریکا افزایش یافت.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه، پیش از انتشار آمار رسمی ذخایر آمریکا، افزایش یافت، در حالی که نگرانی از کاهش تقاضای جهانی برای نفت خام در افق وجود دارد.

گزارش هفتگی موسسه نفت آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که ذخایر نفت در هفته منتهی به بیست و پنجم نوامبر امسال ۷.۸ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر بنزین ۲.۸ میلیون بشکه افزایش یافت و ذخایر فرآورده های نفتی ۴ میلیون بشکه افزایش یافت.

البته بازارها در انتظار انتشار اطلاعات رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در اواخر امروز هستند و انتظار می رود ذخایر نفت خام ۳.۲ میلیون بشکه کاهش یابد که این به معنای احتمال روند تدریجی قیمت نفت تا روز برگزاری نشست اوپک خواهد بود.

گلدمن ساکس در یادداشتی که توسط CNBC گزارش شده، معتقد است که انتظارات نفت در میان مدت برای سال ۲۰۲۳ "بسیار مثبت" است. این بانک همچنان به پیش بینی قیمت هر بشکه نفت برنت ۱۱۰ دلار در سال آینده پایبند است.

بهای معاملات آتی نفت برنت امروز حدود ۳.۸۸ درصد افزایش را شاهد بود به نحوی که بالاترین رقم تا لحظه انتشار این گزارش به ۸۶.۸۸ دلار و پایین ترین ان که قیمت شروع هم بود ۸۴.۴۳ دلار اعلام شد. همچنین تحویل نفت برای ماه ژانویه نیز امروز با ۱.۰۵ درصد یا حدود ۸۷ سنت افزایش به ۸۳.۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha