۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
ورود خراسان شمالی به بازار اقتصادی اوراسیا
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد؛

ورود خراسان شمالی به بازار اقتصادی اوراسیا

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی از ورود این استان به بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

سعید پورآبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به ظرفیت صادراتی خراسان شمالی این استان وارد بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ورود خراسان شمالی به بازارهای بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و روسیه افزود: همچنین خروج کالاهای سایر استان‌ها به خارج کشور از این استان در حال پیگیری است.

 پورآبادی با تاکید بر تقویت صادرات کالا به افغانستان به عنوان مهمترین بازار صادراتی استان گفت: در صدد هستیم تا بازارهای عراق و ترکیه نیز جزو بازارهای هدف صادراتی خراسان شمالی قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان در خصوص کارت‌های بازرگانی نیز اضافه کرد: در حال حاضر از ۵۹۱ کارت بازرگانی صادر شده در استان ۴۴۲ کارت حقیقی و ۱۴۹ کارت حقوقی بوده و تنها ۱۲۰ کارت فعال هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه تخلفی با کارت‌های بازرگانی استان انجام نشده است، گفت: تا به امروز هیچ کارت اجاره‌ای، یک روزه و ... از اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای امر صادرات و واردات صادر نشده است.

پورآبادی با اشاره به ضرورت ارتباطات بین المللی برای امر بازرگانی تصریح کرد: اخیراً قطعی اینترنت خسارت‌های بسیاری به همراه داشت و بایستی تمهیداتی برای قطع نشدن ارتباط بین المللی و بخش بازرگانی اندیشیده شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: با اتاق ایران جلساتی برگزار شد تا تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان هنگام قطعی اینترنت مشکلی نداشته باشند.

کد خبر: ۱٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha