۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
پیش‌بینی کاهش ۳۵ درصدی برداشت گردو از باغات شهرستان کاشان
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیش‌بینی کاهش ۳۵ درصدی برداشت گردو از باغات شهرستان کاشان

اصفهان - مظلومی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برداشت گردو از باغات شهرستان کاشان امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یابد.

رضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مرغوب ترین انواع گردو در سطح استان اصفهان از باغات شهرستان کاشان برداشت می شود، اظهار داشت: عمده این باغات در شهرهای برزک، نیاسر و روستاهای مرق، رحق و ارمک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت گردو از باغات شهرستان کاشان از اوایل شهریور آغاز می شود، ابراز داشت: تقریبا تا اواخر شهریور فصل برداشت گردو در کاشان است.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم امسال از باغات شهرستان کاشان حدود ۷۰۰ تن گردو برداشت شود، تصریح کرد: این مقدار حدود ۳۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

۵ هزار بهره بردار از باغات گردوی کاشان

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کاشان بیش از پنج هزار بهره بردار از باغات گردو وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین علل کاهش برداشت گردو نسبت به سال گذشته مربوط به سرمازدگی درختان گردو به خصوص روستاها و شهرهای کوهستانی است.

مظلومی خاطرنشان کرد: با برداشت این مقدار گردو بیش‌ از ۸۳۰ میلیارد ریال آورده مالی نصیب کشاورزان و باغداران در سطح شهرستان کاشان می شود.

وی تاکید کرد: امسال در نظر داریم تا عملیات سرشاخه کاری را برای تقویت مقاومت درختان در برابر سرمازدگی در سطح زیادی از باغ های قدیمی شهرستان کاشان انحام‌ دهیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه گردو در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کاشان رشد خوبی دارد، افزود: عمده کشت گردو در قالب درختان پراکنده در حاشیه باغ ها و اطراف منازل مسکونی در روستاها و شهرهای کوهستانی شهرستان کاشان است.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha