۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
حوزه معادن بیشترین آمار صادرات استان همدان را به خود اختصاص داد
نیمه اول امسال؛

حوزه معادن بیشترین آمار صادرات استان همدان را به خود اختصاص داد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است، گفت: باید به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کنیم.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد عنوان کرد:بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: باید فارغ از نگاه‌های سیاسی، امور اقتصادی و بازرگانی استان را پیش ببریم و از همه فعالانی که در این زمینه صادرات داشته‌اند سپاسگزاری می‌کنیم هرچند این کافی نیست و باید تلاش را بیشتر کنیم.

استاندار همدان اضافه کرد: صادرات فرش استان همدان مورد بی‌مهری قرار گرفته و محصولات کشاورزی نیز عمر محدودی دارند اما صادرات فرش، سفال و مبلمان ماندگاری طولانی دارد و می‌تواند سفیر فرهنگی ما باشد.

وی با بیان اینکه بخش‌های اقتصادی ما باید در حوزه گردشگری نیز فعال باشد و بایدگردشگری در صدر اقدامات توسعه‌ای استان همدان قرار گیرد، گفت: دغدغه ما، توسعه صادرات صنایع‌دستی و ازرآوری از طریق گردشگری است ضمن اینکه افزایش کیفیت محصولات صادراتی و برپایی نمایشگاه محصولات صادراتی استان در دیگر کشورها و افزایش مراودات تجاری باید در دستور کار قرارگیرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha