۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
خبری از پرداخت بودجه ۳ هزار میلیاردی تجدیدپذیرها نیست
دبیر انجمن انرژی های تجدیدپذیر:

خبری از پرداخت بودجه ۳ هزار میلیاردی تجدیدپذیرها نیست

دبیر انجمن انرژی های تجدیدپذیر اعلام کرد: طبق قانون بودجه سال جاری، ۳ هزار میلیارد تومان ردیف مصوب قانونگذار، برای پرداخت به سازمان انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد که هنوز مبلغی پرداخت نشده است.

به گزارش بازار، محمد امین زنگنه گفت: مهمترین دلیل توسعه نیافتن انرژی های تجدیدپذیر در کشور، بخشی نگری دولت است. تجدیدپذیرها به وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی مربوط می شود.

دبیر انجمن انرژی های تجدیدپذیر افزود: قرار بود از طریق صرفه جویی در سوخت، بازپرداخت قراردادهایی که وزارت نیرو امضا کرده است، صورت بگیرد اما در عمل وزارت نفت مدعی است مقدار گازی که به وزارت نیرو می دهد نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه هر سال افزایش یافته است. این ادعا صحیح است چون هر سال نیروگاه های جدیدی به مدار اضافه می شود و سهم این گاز مربوط به نیروگاه های حرارتی هم می شود.

آقای زنگنه اضافه کرد: نامه ای از شرکت ملی گاز به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد که اگر قرار است سوختی به ساتبا داده شود کجا باید اعمال حساب گردد که پاسخ آن داده شد سپس وزارت نفت، نامه جدیدی ارسال کرد.
اگر پاسخ استعلام وزارت نیرو کافی است چرا حواله ها صادر نمی شود؟ و اگر کافی نیست چرا اعلام نمی شود؟

دبیر انجمن انرژی های تجدیدپذیر گفت: به دلیل اجرا نشدن ماده ۱۲ قانون سوخت صرفه جویی شده نیروگاه های تجدیدپذیر تا کنون، ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر به اقتصاد کشور وارد شده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha