۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
دستگاه های دولتی برای تولیدکنندگان مانع تراشی می کنند
یک فعال اقتصادی:

دستگاه های دولتی برای تولیدکنندگان مانع تراشی می کنند

گرگان-کوشکی، یک فعال اقتصادی گفت: دستگاه های دولتی مثل اداره کل امور مالیاتی، بانک ها، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل کار هیچ یک حامی تولیدکننده نیستند و همیشه سنگ اندازی و مانع تراشی می کنند.

احمد کوشکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کار تولید پرریسک است، اظهار کرد: در سالهای اخیر هزینه های بخش تولید سرسام آور شده تاجاییکه تولیدکنندگان برای تامین سرمایه نقدینگی و تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه شدند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ارزش تولیدکننده در سال های اخیر بسیار پایین آمده، گفت: متاسفانه دستگاه های دولتی برای تولیدکننده ارزشی قایل نیستند.

وی افزود: دستگاه های دولتی مثل اداره کل امور مالیاتی، بانک ها، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل کار هیچ یک حامی تولیدکننده نیستند و همیشه سنگ اندازی و مانع تراشی می کنند.

او ادامه داد: طبق دستور کاری که وجود دارد ما مالیات و تامین اجتماعی را پرداخت می کنیم اما با اینحال فرایند اداری را به قدری پیچیده و دشوار می کنند که ناگزیر همیشه در سیکل اداری این دو دستگاه درگیر و در رفت و آمد هستیم.

کوشکی حذف ارز دولتی را بسیار تاثیرگذار در افزایش تورم دانست و تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیر بسیاری در بخش تولید داشت تاجاییکه همه مواد اولیه گران شد با اینحال سیاست قیمت گذاری دستوری اجازه اعمال افزایش تعرفه در محصول نهایی را نمی داد.

وی با بیان اینکه سیاست های دولت به ضرر تولیدکننده بوده، افزود: در چنین شرایطی تولیدکننده ناچار به کاهش کیفیت کالا خواهد بود چراکه با افزایش هزینه مواد اولیه باید تولید صنعتگران صرفه اقتصادی داشته باشد.

این فعال اقتصادی افزود: تنها لطف به تولید کننده این است که در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و اسم شرکت به همراه طرح پیشنهادی را بدهیم تا واحد تولیدی را یک بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی کنند.

وی روند اداری تخصیص وام را طولانی مدت و فرسایشی دانست و ادامه داد: در بسیاری از مواقع همین روال بدون نامه نگاری و مداخله دولت برای صنایع تولیدی بسیار آسان و کوتاه تر است.

او از کارمزد بالای تسهیلات تولید انتقاد کرد و گفت: حتی اگر وام را دولت ظرف مدت یک روز به تولیدکننده بدهد باز هم برای صنایع تسهیلات با بازپرداخت ۱۸ درصدی صرفه اقتصادی ندارد و به هیچ عنوان معقول نیست.

کوشکی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر بازارهای گلخانه حمایت های مالی خوبی می شوند و وام های اشتغالزایی تنفس دار با تنفس یک ساله با بهره چهار درصد داده می شود تا گلخانه احداث کنند اما از بخش های صنعتی حمایت نمی شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha