۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
 ۷۲ درصد جمعیت آمریکا مسیر اقتصاد را بیراهه می‌دانند

۷۲ درصد جمعیت آمریکا مسیر اقتصاد را بیراهه می‌دانند

هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی گفتند اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد، حدود ۷۲ درصد معتقدند که اقتصاد آمریکا در مسیر اشتباهی قرار دارد.

به گزارش بازار، نظرسنجی مرکز تحقیقات روابط عمومی نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند. طبق این یافته ها، حدود ۲۹ درصد از بزرگسالان ایالات متحده گفتند که اقتصاد در وضعیت خوبی است و ۷۱ درصد می‌گویند که وضعیت ضعیفی دارد. نظرسنجی‌ها نشان دادند که تنها ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها از مسیر اقتصادی و سیاسی دولت جو بایدن، راضی هستند، در حالی که ۷۲ درصد معتقدند اوضاع در مسیر اشتباه پیش می‌رود.

محققان در توضیح نتایج نظرسنجی خاطرنشان کردند: محبوبیت جو بایدن از پایین‌ترین سطح خود در تابستان امسال به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اما نگرانی‌ها در مورد مدیریت او با اقتصاد همچنان ادامه دارد. تنها ۳۸ درصد از مردم، رهبری اقتصادی بایدن را تأیید می‌کنند، در حالی که ۵۳ درصد از نحوه مدیریت تورم او، ناراضی هستند.

بر اساس نظرسنجی ها، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها به جای مسائل سیاست خارجی نگران مشکلات داخلی هستند. پنج نگرانی اصلی عبارتند از نرخ تورم که در ماه آگوست تا ۸.۳ درصد افزایش یافت، وضعیت اقتصاد و مشاغل، کنترل اسلحه، نرخ سقط جنین و افزایش قیمت بنزین.

این نظرسنجی برای ۱۰۵۴ بزرگسال در تاریخ ۹ تا ۱۲ سپتامبر به عنوان نماینده جمعیت ایالات متحده، طراحی شده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha