۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
بهره‌برداری از کمربند جنوب غرب اصفهان در بهمن ماه ۱۴۰۲| ترافیک صفه رفع می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد؛

بهره‌برداری از کمربند جنوب غرب اصفهان در بهمن ماه ۱۴۰۲| ترافیک صفه رفع می‌شود

اصفهان - زینلیان، معاون استاندار اصفهان گفت: با بهره برداری از کمربند غربی اصفهان در سال ۱۴۰۲۱، درصدد حذف ترافیک سنگین در محور اتوبان صفه هستیم.

مهران زینلیان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه شهری معضل ترافیک است، اظهار داشت: برای رفع این معضل به خصوص در کلانشهر اصفهان سعی شده می شود رینگ های ترافیکی احداث و تکمیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از این جاده های گره گشای ترافیکی جاده کمربندی غرب اصفهان است، ابراز داشت: بهره برداری از کمربند غربی اصفهان باعث حذف ترافیک سنگین در محور اتوبان صفه می شود.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه این موضوع باعث می شود تا حمل و نقل سنگین در محور اتوبان صفه حذف شود، تصریح کرد: در نتیجه انجام‌ این مهم بار ترافیکی به مسیر بعد از سپاهان شهر منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این کمربند جنوب غرب اصفهان نیز به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است، گفت: محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور مثل زرین شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند.

زینلیان بیان کرد: کمربندی جنوب غرب اصفهان از محل پل راهداران تقاطع غیرهمسطح در محور اصفهان-شیراز، حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه شروع می‌شود و پس از تقاطع با محور ابریشم-آبنیل به محور آزادراه ذوب آهن در محل تقاطع کلیشاد خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان، به چهار بخش تقسیم شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود کل این محور در صورت آزادسازی و تأمین منابع مالی در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: همچنین با اشاره به جاده آزاد راه شرق گفت: بخشی از این مسیر از منطقه حفاظت شده کلاه قاضی رد می‌شود که این موضوع باعث شده است مناقشاتی در سال های اخیر ایجاد شود.

زینلیان با اشاره به اینکه متاسفانه طی سالهای گذشته برخی از جاده های استان اصفهان بدون ملاحظات زیست محیطی احداث شده است، تاکید کرد: این موضوع باعث آسیب جدی به محیط‌زیست شده است.

وی با اشاره به اینکه برای آزادراه شرق به دلیل موضوعات فنی‌ چاره ای وجود ندارد غیر از اینکه آزادراه از این منطقه عبور کند، افزود: با توجه به اینکه آزادراه شرق یک مسیر مهم برای استان و و شریان حیاتی شمال به جنوب کشور است و اینکه بخش زیادی از این پروژه اجرا شده است تاکید کردیم که این مسیر با رعایت مسائل زیست محیطی اجرا شود.

معاون استانداراصفهان با اشاره به اینکه سعی می شود با فنس گذاری و احداث تونل های زیرگذر برای عبور حیوانات دغدغه های فعالین زیست محیطی به حداقل برسد، گفت: عبور آزادراه از پارک ملی خط قرمز ما است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم این مسیر از پارک ملی عبور کند.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha