۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
عقب ماندگی توسعه شبکه به دلیل عدم افزایش درآمد| هزینه ماهانه خدمات صوتی اصلاح شد
مدیر مخابرات منطقه البرز مطرح کرد

عقب ماندگی توسعه شبکه به دلیل عدم افزایش درآمد| هزینه ماهانه خدمات صوتی اصلاح شد

کرج - مدیر مخابرات منطقه البرز با بیان اینکه میانگین درآمد خدمات صوتی تلفن ثابت از سال ۸۵ تاکنون تقریبا هیچ تغییری نداشته گفت: این موضوع باعث عقب ماندگی توسعه شبکه مخابراتی شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مخابرات منطقه البرز، عبدالله بیان گفت: هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی تلفن ثابت به نفع توسعه زیر ساخت ها در این استان اصلاح شد و افزایش این مبلغ برای توسعه زیرساخت های مخابراتی، افزایش کیفیت نگهداری تجهیزات مخابراتی و گسترش خدمات در کل استان البرز صرف خواهد شد.

بیان با اشاره به اینکه میانگین درآمد ماهانه خدمات مکالمه صوتی تلفن ثابت از سال ۸۵ تاکنون تقریبا هیچ تغییری نداشته و حدود شش هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است، افزود: این موضوع باعث عقب ماندگی توسعه این شبکه شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، حداقل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی تلفن ثابت، در شهر کرج ۱۵ هزارتومان و شهرهای دیگر استان ۱۰ هزارتومان و مناطق روستایی نیز شش هزار تومان تعیین شده که در صورتحساب شهریورماه جاری اعمال خواهد شد.

مدیر منطقه مخابرات البرز با بیان اینکه تلفن ثابت و سرویس‌های وابسته به آن، نقش کلیدی و پیشران برای سایر بخش های اقتصادی استان دارند، افزود: یکی از ماموریت های جدی مخابرات منطقه البرز ارائه گسترده فیبر نوری به مشترکان این استان است که با افزایش توان مالی مخابرات، این برنامه سرعت بیشتری بخود خواهد گرفت و امیدواریم همه مردم استان بتوانند از این ظرفیت درحوزه ارتباطات استفاده کنند.

۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری استان تحت پوشش غیبر نوری قرار دارد

بیان اظهار کرد: اکنون علاوه بر دستگاه های اجرایی استان البرز ، بیش از ۹هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری استان تحت پوشش فیبر نوری " ftth " است ضمن آنکه آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در سراسر استان هستیم.

وی اضافه کرد : اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود مردم از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.

بیان تاکید کرد: تحقق دایری فیبر نوری دراستان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازندگان مسکن و سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید حین ساخت وساز، این ظرفیت را در مکان های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی فراهم نمایند.

مدیر مخابرات منطقه البرز یادآور شد: با نصب یک فیبر نوری در یک مجتمع انبوه سازی شده تمام مشترکان می توانند از خدمات ارتباطی تلفن و اینترنت با سرعت بالا به سهولت استفاده کنند.

به گفته وی، اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان البرز حدود ۳۷.۵ است و در رتبه ۹ کشور قرار دارد و این استان درسال گذشته رتبه اول کشوری را دربخش خدمات مخابراتی کسب کرده است.

یک میلیون و ۱۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در استان دایر است

بیان خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیون و ۱۰۵ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است که بیش از هشت هزار شماره درسال جاری به مشترکان واگذار شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه اینترنت «ای دی اس ال » نیز درسال جاری بیش از هفت هزار و ۱۰۰ مشترک جدید به این حوزه متصل شدند که اکنون این آمار به بیش از ۲۰۳ هزار مشترک رسیده است.

وی در خصوص آمار دایری « vdsl» در البرز اظهار کرد : اکنون حدود چهار هزار شماره در مخابرات این استان این حوزه فعال و البرز در شاخص فناوری اطلاعات، نیز به لحاظ تلاش های صورت گرفته همواره جزو استانهای برتر کشور است.

بیان با تاکید بر اینکه در اجرای طرح توسعه شبکه فیبر نوری و برخی خدمات مخابراتی نیازمند همکاری تنگاتنگ شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی هستیم، گفت: اکنون ۱۰۵ دفتر پیشخوان و مراکز مخابراتی در این استان خدمات مختلف به مردم ارائه می دهند.

بیان در خصوص توسعه امکانات روستایی استان البرز گفت: در زمان حاضر خدمات مخابراتی در۲۷۲ روستا در حال انجام است و بیش از ۶۴ هزار مشترک مناطق روستایی از تلفن ثابت و ۱۶ هزار و ۸۰۰ خدمات «ای دی اس ال » استفاده می کنند.

مدیر کل مخابرات منطقه کرج به توسعه مخابراتی شهر دیجیتال درشهرستان اشتهارد اشاره کرد وافزود: طبق توافقات انجام شده با شهرداری این شهرستان مقرر شده که در آینده نزدیک تمام مشترکان این شهرستان مجهز به فیبر نوری شوند و امیدواریم بتوانیم در فواصل زمانی تعیین شده به نقاط بیشتری از استان تعمیم دهیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha