۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
خرید تضمینی دام زنده در اردبیل آغاز شده است| خرید ۱۱۸ هزار تن گندم
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خرید تضمینی دام زنده در اردبیل آغاز شده است| خرید ۱۱۸ هزار تن گندم

اردبیل _ مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: خرید تضمینی دام زنده از دامداران و عشایر استان اردبیل آغاز شده است.

ابوالفضل دشتبانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خرید تضمینی دام از دامداران و عشایر استان در قالب دام سنگین و سبک ادامه دارد و تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۱۸ رأس دام در استان اردبیل خریداری شده است.

وی تصریح کرد: با خرید این میزان دام و کشتار آنها ۲۴ تن گوشت قرمز در پنج تکه قطعه‌بندی و به مرحله انجماد رسیده است.

توسعه روستا بازار جز هدف‌گذاری های اصلی است

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا با خرید تضمینی دام از دامداران و جلوگیری از ورود دلالان و واسطه‌گران در این عرصه کنترل بازار قیمت گوشت قرمز را با توزیع به موقع انجام دهیم.

دشتبانی به فعالیت ۲۰۰ شرکت و اتحادیه تعاونی در سطح استان اشاره کرد و افزود: از طریق شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی سعی بر این است تا از تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان در قالب یک شبکه اقتصادی و اجتماعی حمایت‌های لازم انجام شود تا با حذف واسطه‌ها و دلالان مردم به راحتی نیازمندی خود را تأمین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه روستا بازار جز هدف‌گذاری های اصلی است تا در یک فرآیند مناسب و حذف واسطه‌ها و دلال‌ها تولیدکنندگان بتوانند محصول با ارزش خود را به سر سفره‌های مردم بیاورند.

دشتبانی اضافه کرد: هر چند در نمین، مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل و هیر چندین روستا بازار راه‌اندازی شده اما با همکاری و مشارکت شهرداری ها و بخش خصوصی آمادگی داریم تا در یک فضای وسیع‌تر با غرفه‌های متنوع و شرایط رقابتی روستا بازارهای مجهز و متنوعی را راه‌اندازی کنیم.

وی بیان کرد: این حرکت به توسعه و تقویت نظام تولید و پشتیبانی از فعالان این عرصه کمک خواهد کرد که در اردبیل نیز طرح پیشنهادی خود را برای مشارکت سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی بازار بزرگ روستا بازار ارائه کردیم.

در قالب شبکه تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی دامداران خرید جو با قیمت توافقی آغاز شده است

دشتبانی در مورد آخرین وضعیت خرید گندم در استان اردبیل ادامه داد: تعاون روستایی در قالب ۳۳ مرکز عملیات خرید گندم را با همراهی سایر نهادها و دستگاه‌ها انجام داده و تاکنون موفق شدیم بیش از ۱۱۸ هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از مجموع ۲۳۲ هزار تن خرید گندم در استان، نیمی از محصولات خرید شده توسط شرکت‌های تعاونی بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش تولید را شاهد هستیم.

دشتبانی در مورد خرید توافقی جو نیز تصریح کرد: برای اولین بار در استان و در قالب شبکه تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی دامداران خرید جو با قیمت توافقی آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در چهار شهرستان خرید جو را به صورت توافقی و نقدی شاهد بودیم که ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل افزود:‌ آمادگی داریم تا در صورت نیازمندی دامداران جوی خریداری شده را در اختیار دامداران قرار داده و نهاده مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha