۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان‌شمالی ۱۱ درصد افزایش یافت
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان‌شمالی ۱۱ درصد افزایش یافت

بجنورد- رمضانی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۱ میلیون و ۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده که این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش دارد.

به گزارش بازار به نقل از دامپزشکی خراسان‌شمالی حمید رمضانی، اظهار کرد: صدور گواهی حمل بهداشتی دام زنده و فرآورده‌های خام دامی در دولت سیزدهم نسبت به سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی گفت: ۷۰ هزار و ۷۸۷ گواهی حمل بهداشتی دام، طیور زنده و فرآورده های خام دامی در بازه زمانی مرداد ماه پارسال تا مردادماه امسال در این استان صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۱ راس دام سنگین و ۸۶۷ هزار و۶۱۱ راس دام سبک و بیش از هشت میلیون و ۶۴۶ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده با مجوز دامپزشکی جابه جا شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱ هزار و ۳۸۴ مورد گواهی حمل بهداشتی به مقصد مراکز توزیع و عرضه این استان صادر شده، تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی پست قرنطینه دامی در گمرک استان در سال جاری ۳۵۰ مورد محموله شامل فرآورده خام دامی خوراکی و مکمل غذایی دامی از خارج کشور به استان وارد شد این اقلام پس از بررسی کارشناسی و انجام آزمایش های مربوطه تشریفات ترخیص در گمرک استان ترخیص شد.

رمضانی افزایش جوجه ریزی در سالن های مرغداری های استان را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: حدود ۱۱ میلیون و ۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در یک سال گذشته حدود ۶۰ میلیون نوبت سر واکسیناسیون طیور در استان انجام شد که این رقم نسبت به مدت سال ماقبل ۸.۷ درصد افزایش دارد.

وی گفت: ۱۲۶ مورد برنامه مراقبت فعال مزارع آبزی پروری در استان انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه ۳۰.۸ درصد افزایش داشت.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha