۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
رانش زمین معضل استان‌های شمالی است/ خسارت ۸۰ میلیاردی سیل
مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری:

رانش زمین معضل استان‌های شمالی است/ خسارت ۸۰ میلیاردی سیل

نور - مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری، رانش زمین و فرسایش خاک را معضل استان‌های شمالی از جمله مازندران بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمزه ذاکری صبح دوشنبه در بازدید از محورهای دچار رانش و آسیب دیده ناشی از سیلاب در بخش بلده نور با اشاره به اینکه استان های شمالی با معضل رانش زمین و فرسایش شدید خاک مواجه هستند، افزود: تغییر کاربری و شرایط خاص اقلیمی روند فرسایش خاک را در استان های شمالی تشدید کرده است.

وی با اظهار اینکه شاهد رانش های فراوانی در مناطق شمالی به ویژه مازندران هستیم، یادآور شد: سرعت فرسایش خاک و رانش های متعدد تاکنون خسارت های زیادی را در استان های شمالی به بار آورده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری بر لزوم برنامه ریزی برای ایجاد راه های دسترسی مناسب و بازگشایی محورهای مسدود شده در مناطق مختلف مازندران شد.

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری مازندران نیز با اشاره به اینکه امسال حجم رانش در استان نسبت به سال های قبل بیشتر شده است، خسارت ناشی از این حوادث را در استان تاکنون ۸۰ میلیارد تومان بیان کرد.

وی با اظهار اینکه بیش از ۳۰۰ نقطه از استان دچار رانش و ریزش شده است، بروز این حادثه را از چالش های مهم در سطح راه های استان برشمرد و گفت: تاکنون ریزش و رانش در محورهای استان نظیر هراز، کندوان، سوادکوه و راه های روستایی خسارت هایی ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۷٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha