۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
​۸ روش موثر برای افزایش طول عمر گوشی آیفون

​۸ روش موثر برای افزایش طول عمر گوشی آیفون

قیمت گوشی اپل در مقایسه با دیگر برندها بالاتر است و همین مسئله باعث می‌شود تمایل کاربران برای نگه‌داری طولانی مدت دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، قیمت گوشی اپل در مقایسه با دیگر برندها بالاتر است و همین مسئله باعث می‌شود تمایل کاربران برای نگه‌داری طولانی مدت دستگاه افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های افزایش طول عمر گوشی آیفون آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

خرید وسایل حفاظتی را جدی بگیرید

گوشی‌های موبایل شکننده هستند و این را باید به عنوان ماهیت آن‌ها به حساب آورد. با این که ممکن است فکر کنیم فریم و بدنه گوشی محکم است، اما آسیب‌های احتمالی همانند سقوط از ارتفاع می‌تواند هزینه تعمیر زیادی را به شما تحمیل کند. خرید یک قاب و محافظ نمایشگر باکیفیت می‌تواند بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری شما برای افزایش طول عمر آیفون شناخته شود.

گاهی وقت‌ها ممکن است با خراشیده شدن بخش‌هایی از بدنه به دلیل اصابت با سطوح مختلف مواجه شوید. ضرری که از این اتفاق به شما وارد خواهد شد، قطعا بیشتر از مبلغی خواهد بود که می‌توانید برای خرید قاب و گلس هزینه کنید.

فراموش نکنید که قاب‌های مختلف توسط تولیدکنندگان با طرح‌های گوناگون در دسترس قرار خواهند گرفت. توصیه می‌کنیم یکی از بهترین قاب‌ها که دارای بدنه‌ای قدرتمند هستند، انتخاب کرده و استفاده کنید. همچنین محافظ‌های نمایشگر در تنوع بسیار زیاد تولید می‌شوند که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که این لوازم جانبی قیمت زیادی ندارند.

آیفون را شب تا صبح به شارژر متصل نکنید

شارژ کردن گوشی در طول شب بسیار راحت است. کاربران در طول روز مشغول کارهای شخصی و متفاوت خود هستند. این مسئله باعث می‌شود که نتوانند فرصت مناسب را برای شارژ مجدد گوشی آیفون داشته باشند و برای رفع مشکل، هنگام خواب گوشی را به شارژر متصل کرده و صبح از آن خارج می‌کنند. این کار باعث می‌شود طول عمر باتری که یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت افزار دستگاه به حساب می‌آید، کاهش یابد.

شارژ بیشتر از اندازه می‌تواند عملکرد مثبت باتری را کاهش دهد. در نهایت طول عمر باتری کاهش پیدا کرده و مجبور به تعویض آن خواهید بود. اگر می‌توانید سعی کنید زمانی گوشی را به شارژر متصل کنید که بتوانید هنگام تکمیل ظرفیت، جداسازی را انجام دهید.

آپدیت سیستم عامل را بعد از چند سال انجام ندهید

بروزرسانی گوشی یک قابلیت بسیار عالی است. در حقیقت آپدیت سیستم عامل می‌تواند باگ‌های موجود را رفع کرده و پایداری دستگاه را رقم بزند، اما همواره آپدیت کردن نمی‌تواند ایده خوبی باشد. شاید شنیده باشید که بروزرسانی سیستم عامل در مدل‌های قدیمی بیشتر به نفرین شباهت دارد تا یک موهبت!

اپل در هر سال یک سری از مدل‌های جدید آیفون را تولید می‌کند، بنابراین اگر دستگاه شما بیشتر از سه سال از تولید آن گذشته را هرگز آپدیت نکنید. احتمالا بعد از دریافت آپدیت‌های جدید سیستم عامل با کندی عملکرد و پردازش دستورها از سوی دستگاه مواجه خواهید شد؛ این مسئله تاثیر زیادی در کوتاه شدن عمر آیفون دارد.

پورت‌های دستگاه را تمیز کنید

گوشی ما نزدیک‌ترین دوست ما است که در کنار ما قرار دارد. همراه داشتن گوشی آیفون می‌تواند با گذشت زمان باعث کثیف شدن پورت‌ها شود. کثیف شدن پورت شارژ و ورودی‌های گوناگون آیفون می‌تواند موجب کاهش عمر دستگاه شود.

تمیز کردن مرتب پورت شارژ در کنار سایر بخش‌های گوشی آیفون می‌تواند روی افزایش عمر دستگاه تاثیر داشته باشد. لازم نیست تمیز کردن را به صورت مرتب و هفتگی انجام دهید، بلکه پاکسازی پورت‌ها بعد از گذشت چند ماه می‌تواند نتیجه بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

گوشی خود را به صورت منظم خاموش کنید

همانند لپ‌تاپ یا کامپیوترهای شخصی که آن‌ها را خاموش می‌کنید، گوشی موبایل هم نیازمند چنین لطفی از سوی شما است. شاید خاموش کردن گوشی موبایل فقط زمانی اتفاق بیفتد که شارژ دستگاه تمام شده باشد، اما این مسئله در درازمدت باعث کاهش طول عمر گوشی خواهد شد.

توصیه می‌کنیم گوشی آیفون خود را هنگام حمام کردن، ورزش کردن یا سایر فعالیت‌هایی که نیازمند در اختیار داشتن آن نیستید، خاموش کنید. با انجام این کار می‌توانید انتظار بهبود عملکرد و افزایش عمر محصول را داشته باشید. همانطور که ما انسان‌ها نیازمند استراحت و خواب هستیم، گوشی موبایل هم برای بهبود عملکرد نیازمند خاموشی‌های منظم و برنامه‌ریزی شده است.

از گوشی در برابر بدافزارها محافظت کنید

آلوده شدن گوشی‌های هوشمند به بدافزارها رایج نیست، اما دور از ذهن نباید باشد. معمولا هکرها گوشی‌های هوشمند را هدف قرار می‌دهند تا بتوانند به اطلاعات حساس کاربران دسترسی پیدا کنند. دستیابی به حساب‌های آنلاین، پسوردها و سایر موارد می‌تواند یک هدف مهم برای هکرها به حساب آید. نصب یک آنتی ویروس قدرتمند و ایمن روی گوشی آیفون می‌تواند طول عمر دستگاه را افزایش دهد. همچنین تاثیر جدی در جلوگیری از آلودن شدن گوشی خواهد داشت. توصیه می‌کنیم از پسورد ایمن در گوشی آیفون استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که آیفون لایه‌های امنیتی بسیار پیچیده‌ای دارد، اما رعایت نکات ایمنی می‌تواند باعث افزایش ضریب امنیت دستگاه شود.

مدیریت فضای ذخیره‌سازی

​۸ روش موثر برای افزایش طول عمر گوشی آیفون

در صورتی که تاکنون فضای ذخیره‌سازی گوشی آیفون را بررسی نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید. مدیریت فضای ذخیره‌سازی و پاک کردن اطلاعاتی که فضا را اشغال کرده‌اند، می‌تواند افزایش کارایی را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید کار خود را با ورود به گالری، و پاکسازی تصاویری که به آن‌ها نیاز ندارید، آغاز کنید.

دوری از ریختن آب روی گوشی

یکی از نکات مهم در نگه‌داری گوشی آیفون را باید دور کردن آن از آب عنوان کرد. با این که بیشتر گوشی‌های جدید آیفون با تاییدیه IP۶۸ همراه هستند که نشان می‌دهد در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند، اما دور کردن دستگاه از آب، علی‌الخصوص آب داغ می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد و طول عمر دستگاه داشته باشد.

جمع بندی

اگر گوشی آیفون در اختیار دارید و نمی‌خواهید به زودی یک مدل جدیدتر را خریداری کنید، باید نکات مهم پیرامون نگه‌داری دستگاه را مدنظر قرار دهید. در این مقاله به مهم‌ترین روش‌های افزایش طول عمر گوشی آیفون اشاره شد و امیدواریم بتوانید نتیجه خوبی کسب کنید.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha