۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
افزایش و پایداری جوجه ریزی در گلستان حفظ شود
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

افزایش و پایداری جوجه ریزی در گلستان حفظ شود

گرگان-برزعلی، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ضمن تاکید بر افزایش جوجه ریزی و حفظ پایداری تولید، گفت: مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها نظارت کافی بر وضعیت تامین و نظارت بر بازار کالاهای اساسی داشته باشند.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به منظور بررسی وضعیت تولید، تامین، توزیع و نظارت بر بازار گوشت مرغ و تخم مرغ مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها نظارت کافی بر وضعیت تامین و نظارت بر بازار کالاهای اساسی داشته باشند

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به کشتارگاه های طیور نظارت های کافی را لحاظ کنند ضمن اینکه در مبادی خروجی استان با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راه، رصد کامل را انجام دهند تا از هرگونه خروج غیر مجاز مرغ و تخم مرغ جلوگیری شود.

وی همچنین به برنامه ریزی مدون در حوزه تولید کالاهای اساسی از جمله برنج و گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ظرفیت مراکز دانش بنیان و دانشگاه ها در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

برزعلی به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور افزایش کمی و کیفی گندم و جو بر پایه مصرف متعادل استفاده از کودهای شیمیایی اجرا می شود ضمن اینکه بذور گواهی شده هم نقش مهمی در افزایش این تولید دارد.

وی از اجرای طرح جهش تولید در سومین سال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح توانستیم ۱۵ درصد عملکرد گندم و ۱۴ درصد عملکرد جو را در دیمزارها ارتقاء دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: با توجه به موفقیت های که در اجرای این طرح وجود دارد امسال در ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان اجرایی خواهد شد و امیدواریم با همکاری دیگر سازمان ها بتوانیم گام موثری در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی برداریم.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha