۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
خسارت ۵۰ هزار میلیارد ریالی صنعت گردشگری اصفهان از کرونا
مشاور وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛

خسارت ۵۰ هزار میلیارد ریالی صنعت گردشگری اصفهان از کرونا

اصفهان - ایزدی، مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: صنعت گردشگری استان اصفهان طی دو سال اخیر و در زمان شیوع کرونا بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت متحمل شد.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: طی مدت زمان شیوع این ویروس در سطح کشور صنعت گردشگری یکی از حوزه هایی بود که بیشترین آسیب را متحمل شد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت صنعت گردشگری استان اصفهان حدود ۶۰ درصد آسیب دید، ابراز داشت: برآورد شده است در این مدت گردشگری استان اصفهان بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هم مشکلات و چالش های جدی در صنعت گردشگری استان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این چالش ها آلودگی هوا و دیگری خشکسالی است که باعث شده است خسارت های ناشی از این دو چالش و عواقب جانبی آن گردشگری استان اصفهان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری استان را ارتقا دهیم، گفت: در حال حاضر استان اصفهان دارای ۳۷ هزار تخت در مجموعه اقامتگاه های سنتی، بوم گردی و هتل ها است که نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۷۰ درصد رشد را نشان می دهد.

ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر گردشگران و مسافران نوروزی در فروردین ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: امسال استان اصفهان از بیش از دو میلیون گردشگر پذیرایی کرد که برخی از آثار فرهنگی و جاذبه های گردشگری این استان در سطح کشور دارای بیشترین بازدیدکننده بودند.

وی حوزه صنایع دستی را نیز فرصت بزرگ برای جذب گردشگر در سطح استان اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: ما یک سوم صنایع دستی جهان را در اختیار داریم که حمایت از هنرمندان این حوزه در دستورکار جدی ما است.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به وجود ۶۸ هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان اصفهان تاکید کرد: ۱۹۶ رشته در این صنعت در استان اصفهان وجود دارد که معادل بیش از ۶۰ درصد صنایع دستی در سطح کشور است.

وی با اشاره به نمایشگاه پیش‌روی صنایع دستی گفت: این نمایشگاه نقطه عطفی در این زمینه به شمار می‌رود که در این نمایشگاه فرصت‌های حمایت از هنرمندان بررسی می‌شود تا با حل این معضلات بتوانیم فعالین این حوزه را حمایت کنیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha