۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷
فرسودگی ماشین آلات چالش پیش روی واحدهای صنعتی
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت عنوان کرد

فرسودگی ماشین آلات چالش پیش روی واحدهای صنعتی

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران فرسودگی ماشین‌آلات و خطوط تولید را از دلایل مهم راکد ماندن بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی عنوان کرد.

به گزارش بازار، آرمان خالقی با بیان این مطلب افزود: تامین نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات، رکود در بازار و نداشتن بازار برای محصولات، دشواری تامین مواد اولیه، مشکلات ناشی از تحریم‌ها، مشکلات درون‌بنگاهی از عمده مشکلات واحدهای صنعتی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه فقط با تزریق پول و تسهیلات نمی‌توان به رفع مشکلات این واحدها پرداخت، گفت: معتقدیم باید همه مشکلات این واحدها با هم و در کنار هم دیده شود و یک مطالعه فنی- اقتصادی روی پروژه‌های راکد و نقاط ضعف و قوت آن‌ها انجام داد تا به صورت پایدار و مستمر در بازار حضور یابند.

خالقی با اشاره به اینکه نهضت فعال کردن واحدهای راکد قاعده‌ای دارد گفت: عارضه‌یابی دلایل رکود این واحدها در دستور کار است.

وی افزود: تیم‌های عارضه‌یابی، مسائل و مشکلات واحدهای راکد و غیرفعال را به صورت کامل در نظر می‌گیرد و نسخه جامعی برای رفع مشکلات‌شان می‌پیچند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به احیای و بازفعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: مطابق آمارهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از سال گذشته تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ نزدیک به ۲ هزار واحد با اجرای برنامه‌های حمایتی، سیاست‌های جبرانی و ... احیاء شده و به چرخه تولید بازگشتند.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha