۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کاشت ۲۲۰ هزار هکتار عرصه زراعت چوب در کشور
سرپرست سازمان منابع طبیعی عنوان کرد

کاشت ۲۲۰ هزار هکتار عرصه زراعت چوب در کشور

نوبخت، سرپرست سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه، نیاز سالانه صنایع چوب کشور حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون مترمکعب است گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار هکتار عرصه زراعت چوب در کشور کاشت شده است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بخشی از کاشت نهال در کشور باید با محوریت تامین نیاز صنایع چوب باشد، گفت: باید برای تولید یک میلیارد اصله نهال در مدت چهار سال در کشور برنامه‌ریزی شود.

نوبخت در بازدید از طرح زراعت چوب در روستای دب‌حردان در اهواز، اظهار داشت: امسال به دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی باید برنامه‌ریزی برای تولید نهال در کشور طوری باشد که بتوانیم در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵، یک میلیارد اصله نهال تولید کنیم، بدین ترتیب نیاز است سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشته شود.

وی افزود: کشور ما همچون کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و کشورهای همسایه مثل پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان تولید نهال را آغاز کردند، بنابراین ضروری است ما نیز برای نیاز کشور و افزایش و توسعه پوشش گیاهی نهال‌های مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

نوبخت نیاز سالانه صنایع چوب کشور را حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار هکتار عرصه زراعت چوب در کشور کشت شده و ضروری است نهال‌های جدید با محوریت تامین نیاز صنایع چوب در کشور برنامه‌ریزی شود.

وی همچنین از افزایش زراعت چوب حداقل ۵ هزار هکتار برای سال آینده در خوزستان خبر داد.

دب حردان جنگل و روستایی واقع در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی اهواز است. طرح زراعت چوب در این منطقه با همکاری شرکت نوین چوب از سال ۱۳۹۶ آغاز شده که جزو طرح‌های الگو در کشور است.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha