۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
داخلی سازی ­۶۰ درصدی مواد اولیه تولید میخ، قفل و لولا

داخلی سازی ­۶۰ درصدی مواد اولیه تولید میخ، قفل و لولا

رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: اگر برخی موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود، می‌توانیم ۴۰ درصد باقی مانده مواد اولیه تولید میخ، قفل و لولا را نیز داخلی سازی کنیم.

به گزارش بازار، امیر نجار شریفی، گفت: امسال قیمت مواد اولیه میخ، قفل و لولا افزایش یافت و موجب شد قیمت نهایی ۲۵ درصد گران شود؛ بازار میخ، قفل و لولا اکنون راکد است و در پاییز رونق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فناوری ساخت میخ، قفل و لولا قدیمی است و نیاز است که با فناوری جدید دنیا پیش برویم، گفت: اصلی‌ترین مشکل این صنف به تهیه مواد اولیه بر می‌گردد؛ قیمت این مواد ثبات ندارد.

شریفی افزود: تولیدکنندگان توانستند اکثر کالای مورد نیاز داخل را داخلی سازی کنند، اما برخی کالاها مانند لولای کابینت، آرام بند پشت در، یراق آلات کابینت، توپی در و مغزی و قفل دیجیتال نیاز است که وارد شود و نتوانستیم آن‌ها را داخلی سازی کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا با بیان اینکه تولیدکنندگان در زمینه تولید یراق آلات در کشور به خوبی فعالیت می‌کنند، گفت: مکانیزم قفل‌های اروپا با مکانیزم قفل‌های موجود در ایران فرق کرده است؛ سیستم‌های امنیتی این کشورها به سمت الکترونیکی شدن سوق یافته و بیشتر قفل‌ها با عدسی چشم یا ثبت رمز و لمس انگشت دست باز می‌شوند.

شریفی با بیان اینکه در گذشته فناوری تولید پیچ، موجود نبود و میخ از روسیه وارد می‌شد، افزود: اکنون دیگر واردات میخ معمولی نداریم برخی میخ‌ها نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن واردات، از چین وارد می‌شوند.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha