۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۱۱ واحد صنعتی آلاینده در اردبیل شناسایی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:

۱۱ واحد صنعتی آلاینده در اردبیل شناسایی شد

اردبیل - مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل آسیب‌های زیست محیطی را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش منابع اقتصادی دانست و گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها ۱۱ واحد صنایع آلاینده استان شناسایی و معرفی شده‌اند.

سعید شهند در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مدیریت محیط زیست استان اردبیل هر سه ماه پایش دقیقی را از صنایع استان انجام می‌دهد تا بر همین اساس و منطبق بر دستورالعمل‌های تعیین شده صنایع پاک و آلاینده مشخص و معین شود و گزارش کامل در این زمینه به دستگاه‌های ذیربط ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در پاییز سال گذشته تعداد صنایع آلاینده استان ۱۴ مورد بود که با اصلاح و تغییراتی که در برخی از واحدهای تولیدی و روند فعالیت آنها انجام شد تعداد صنایع آلاینده استان در زمستان سال قبل به ۱۱ مورد رسید.

ارائه تذکر کتبی برای واحدهای آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل از ارائه تذکر کتبی برای واحدهای آلاینده خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل‌های تعیین شده ما موظف به ارائه دوبار اخطار به صاحبان واحدهای تولیدی هستیم تا در یک مهلت دو ماهه فرآیند معیوب خود را اصلاح کنند تا امکان ادامه فعالیت آنها وجود داشته باشد.

شهند افزود: چنانچه واحد صنعتی و تولیدی در این مدت ضوابط و مقررات را رعایت نکند براساس ماده ۲۸ قانون ارزش افزوده شرایط جدید برای او اعمال و اقدامات قانونی به انجام می‌رسد.

وی آسیب‌های زیست محیطی را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش و تقلیل منابع اقتصادی و همچنین تعدیل ارزش افزوده توصیف و خاطرنشان کرد: تمام تلاش سازمان محیط زیست بر این است تا در کنار سایر مجموعه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه مدیریت پسماند و کاهش آلاینده‌ها اقدامی موثر و قابل قبول انجام دهد.

تشدید نظارت‌ها بر بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: با شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل همچون سایر مناطق کشور نظارت بیشتری را بر جمع‌آوری و دفع پسماندها انجام دادیم که در این بین نحوه جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی مدنظر قرار گرفت.

شهند افزود: تمام بیمارستان‌ها، مراکز درمانگاهی، آزمایشگاهی و حتی مطب‌های خصوصی در این زمینه مورد پایش قرار گرفته‌اند و سعی بر این شد تا بعد از عملیات بی‌خطرسازی از طریق شهرداری این پسماندها در یک سلول مشخص و با رعایت ضوابط و مقررات مورد نظر امحا و دفع شود.

وی با قدردانی از تلاش شهرداری‌های استان در بحث مدیریت پسماند و اقدامات قانونی در این زمینه اظهار کرد: به صورت روزانه این عملیات مورد پایش قرار می‌گیرد و در مراکز جمع‌آوری پسماندهای شهری بیشترین نظارت بر کنترل شیرابه‌ها و هدایت آنها به حوضچه‌های استاندارد است تا به نوعی از ورود خسارت به محیط زیست و همچنین رودخانه‌های جاری جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۷٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha