۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
طرح دولت دانمارک برای محدود کردن هزینه‌های انرژی

طرح دولت دانمارک برای محدود کردن هزینه‌های انرژی

دولت دانمارک روز چهارشنبه به منظور مقابله با افزایش هزینه‌های انرژی، محدودیت موقتی را برای هزینه‌های گاز، برق و گرمایش مصرف کنندگان در زمستان پیشنهاد کرد.

به گزارش بازار، دولت دانمارک روز چهارشنبه به منظور مقابله با افزایش هزینه‌های انرژی، محدودیت موقتی را برای هزینه‌های گاز، برق و گرمایش مصرف کنندگان در زمستان پیشنهاد کرد.

این طرح در حالی مطرح شد که دولت‌های اروپایی برای مهار بحران انرژی تلاش می‌کنند، بحرانی که تهاجم روسیه به اوکراین به آن دامن زده است و به مصرف کنندگان و شرکت‌ها صدمه زده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کپنهاگ، مت فردریکسن Mette Frederiksen نخست وزیر دانمارک به خبرنگاران اعلام کرد خانواده‌ها و دارندگان مشاغل مشمول این طرح، می‌توانند پرداخت سهم قبض انرژی خود را که از قیمت تعیین شده فراتر رفته، به تاخیر بیندازند.

وی افزود: این طرح به این معناست که هر خانواده می‌تواند بودجه‌ای را تعیین کند و در مورد حداکثر مبلغی که باید پرداخت شود، اطمینان وجود خواهد داشت.

نیکولای وامن Nicolai Wammen وزیر دارایی این کشور نیز اعلام کرد دولت پیش بینی کرده است که این طرح حدود ۴۵ میلیارد کرون دانمارک (۶.۰۶ میلیارد دلار) هزینه و تاثیری نزدیک به صفر بر تورم داشته باشد.

دولت سوسیال دموکرات دانماک اکنون مذاکرات را با دیگر احزاب آغاز کرده است تا حمایت کافی را در پارلمان به منظور تصویب این طرح کسب کند.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha