۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
سرم سهمیه بندی شد
نائب رئیس انجمن داروسازان:

سرم سهمیه بندی شد

فاطمی، نائب رئیس انجمن داروسازان با بیان اینکه سرم در داروخانه‌ها سهمیه بندی شده گفت: سرم فقط به داروخانه‌های منتخب و تعدادی از داروخانه‌های دولتی داده می‌شود.

به گزارش بازار، علی فاطمی نائب رئیس انجمن داروسازان درمورد خبر کمبود و سهمیه بندی سرم در کشور اظهارکرد: در حال حاضر با کمبود سرم در کشور مواجهیم و به همه داروخانه‌ها به اندازه کافی سرم داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سرم در داروخانه‌ها سهمیه‌بندی شده گفت: سرم فقط به داروخانه‌های منتخب و تعدادی از داروخانه‌های دولتی داده می‌شود.

نائب رئیس انجمن داروسازان از افزایش مصرف سرم به دنبال رفت و برگشت‌ها به خارج از کشور سخن گفت و افزود: عده‌ای با بیماری‌های گوارشی مراجعه می‌کنند و نیازمند سرم هستند.

فاطمی با اعلام اینکه کمبود سرم در نیمه اول سال به اوج خود رسیده متذکرشد: ما البته طی یک سال اخیر به ویژه شهریور سال گذشته هم با کمبود سرم مواجه بودیم.

وی با اشاره به تولید روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بطری سرم در کشور اظهارکرد: این میزان تولید، به اندازه نیاز کشور است و الان نباید کمبود سرم داشته باشیم اما در برخی مقاطع مثل الان که بیماری‌های فصلی زیاد می‌شود متأسفانه با کمبود سرم مواجه می‌شویم.

نائب رئیس انجمن داروسازان اظهارکرد: در حال حاضر تمامی کارخانه‌های تولید سرم، با ظرفیت تمام سرم تولید می‌کنند و مشکلی در تولید سرم وجود ندارد.

فاطمی با بیان اینکه میزان تولید و مصرف سرم در کشور تقریباً با هم برابری می‌کند و این یک ایراد و حتی تهدید به شمار می‌رود گفت: هر کشوری باید ذخایر استراتژیک دارو داشته باشد تا در صورت کمبود، مردم دچار مشکل نشوند اما متأسفانه ذخایر استراتژیک داروها به ویژه سرم طی دو سال شیوع کرونا به صفر رسیده و الان به اندازه مصرف است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی تولید و واردات دارو در کشور توسط وزارت بهداشت و درمان کشور انجام می‌شود تصریح کرد: ما باید تعداد بیشتری سرم را برای تابستان امسال پیش بینی می‌کردیم تا الان درمورد این داروی حیاتی که جایگزینی هم ندارد دچار مشکل نشویم.

فاطمی با بیان اینکه سرم‌های داخلی جوابگوی نیاز کشور نیست گفت: تنها راهکار در شرایط فعلی به ویژه در این مقطع که زائران اربعین در حال بازگشت هستند و ممکن است با بیماری‌های گوارشی مراجعه کنند واردات سرم به کشور است.

کد خبر: ۱۷۵٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha