۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
خرید بی سابقه مرغ مازاد مرغداران
مدیرعامل پشتیبانی امور دام‌ کشور خبر داد

خرید بی سابقه مرغ مازاد مرغداران

عباسی معروفان، مدیر عامل پشتیبانی امور دام‌ کشور گفت: تا کنون ۸۰ هزار تن مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری شده که این میزان خرید بی‌سابقه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسن عباسی معروفان مدیر عامل پشتیبانی امور دام‌کشور، درباره آخرین وضعیت توزیع گوشت و مرغ طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پشتیبانی امور دام برای طرح تنظیم بازار ماه رمضان ۲۵ هزار  تن مرغ و ۱۵ هزار تن گوشت قرمز در نظر گرفته است که در صورت کمبود یا گرانی کالا در بازار اقدام به توزیع می‌کنیم.

وی قیمت هر گیلو گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار ماه رمضان برای مصرف کننده را ۱۲ هزار تومان و گوشت قرمز را ۴۲ هزار تومان اعلام کرد.

عباسی ادامه داد: تا زمانی که قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار متعادل است، اقدام به توزیع کالاهای تنظیم بازار نمی‌کنیم تا تولیدکنندگان متضرر نشوند

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین جزئیات خرید تضمینی مرغ مازاد مرغداران‌ بیان کرد: در بحث خرید تضمینی مرغ بیش از ۸۰ هزار تن‌ مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری شده که این موضوع بی‌سابقه است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلو مرغ لاین یک از مرغداران را ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و لاین ۲ را ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

این‌ مقام‌ مسئول از استمرار خرید تضمینی مرغ تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: خرید مازاد تولید مرغ تولیدکنندگان در سایز استاندارد ۱.۲۰۰ تا ۱.۸۰۰ گرم از مرغداران ادامه دارد. به تازگی به سبب فشارهای وارده بر مرغداران در خصوص عدم فروش مرغ‌های تولیدی، در برخی مقاطع تا ۲.۲۰۰ گرم مرغ مازاد بنابر مجوز ستاد تنظیم بازار خریداری شد.

به گفته عباسی معروفان، اگر مرغداران خواهان عرضه مرغ با وزن ۳ تا ۴ کیلو به پشتیبانی امور دام هستند، به سبب نبود استاندارد و مجوز خرید چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.

مدیر عامل پشتیبانی امور دام ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا تمامی صنوف و تشکل‌ها متضرر شدند که مرغداران هم از این امرمستثنی نیستند، به همین خاطر با خرید مرغ مازاد و عدم توزیع در بازار داخل به دنبال جلوگیری از زیان آن‌ها هستیم.

به گفته وی، تا زمانی که قیمت مرغ در بازار مناسب است، وارد بازار نمی‌شویم و همواره برای صادرات مرغ‌های خریداری شده مجوز گرفتیم و به صادرکنندگان در این زمینه کمک می‌کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha