۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
تمام روغن پایه در بورس عرضه می‌شود| قیمت‌ روغن موتور با نظارت دقیق به نرخ منصفانه برگردد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تمام روغن پایه در بورس عرضه می‌شود| قیمت‌ روغن موتور با نظارت دقیق به نرخ منصفانه برگردد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید با سختگیری و نظارت دقیق، قیمت‌های روغن موتور به نرخ منصفانه و عادلانه برگردد، گفت: اکنون تمام روغن پایه در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ارخانه‌های تولید روغن موتور به دو دسته در کشور تقسیم می‌شوند دسته اول کارخانه‌هایی که روغن پایه را از لوب کات تولید می‌کنند و تولیدی خود را به محصول نهایی تبدیل و به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند، دسته دوم شرکت‌هایی هستند که روغن پایه را از طریق بورس خریداری و محصول نهایی خود را تولید و عرضه می‌کنند. متاسفانه به دلیل عدم عرضه مناسب روغن پایه، بازار روغن موتور طی ماه‌های گذشته با نوساناتی روبه رو بود و مردم ناچار بودند این محصول را چند برابر قیمت اصلی خریداری کنند این موضوع موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ورود کرده و با حضور مسئولان مربوطه راهکارهای حل این مشکل را احصا کند در نهایت مقرر شد که عرضه روغن پایه افزایش یابد.

رضا تقی پورانوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت را درباره مشکلات بازار روغن موتور مورد سوال قرار داده بود درباره وضعیت کنونی بازار، گفت: براساس نامه‌ای که برای من ارسال شده، اکنون تمام روغن پایه در بورس عرضه می‌شود، از سوی دیگر عوارض صادراتی وضع شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ساماندهی بیشتر باید در اجرا نیز نظارت کافی صورت گیرد تا موارد تصویب شده به صورت کامل اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تاخیر ۸۰ روزه‌ای که در تصمیمات اتفاق افتاد، منجر به گرانی روغن موتور شد که باید سختگیری و نظارت دقیق، قیمت‌ها به نرخ منصفانه و عادلانه برگردد.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha