۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
تکذیب کاهش تولید بنزین در ستاره خلیج فارس

تکذیب کاهش تولید بنزین در ستاره خلیج فارس

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، انتشار اخبار کاهش تولید بنزین و گازوئیل در این پالایشگاه را در جهت فشار بر دولت برای واردات این فرآورده های نفتی دانست.

به گزارش بازار، علیرضا جعفرپور درباره آخرین وضعیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: تولید روزانه بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، حدود ۴۲.۵ میلیون لیتر و تولید گازوئیل در این پالایشگاه نیز، روزانه ۱۶ تا ۱۷ میلیون لیتر است؛ یعنی ۴۰ درصد بنزین و ۱۵ درصد گازوئیل مصرفی کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می شود. تکذیب کاهش تولید بنزین در ستاره خلیج فارس

وی افزود: تولید بنزین در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۷ درصد افزایش داشته؛ تولید روزانه بنزین ستاره خلیج فارس در ۶ ماه نخست پارسال، به طول متوسط، حدود ۳۴ تا ۳۵ درصد بود که اکنون به ۴۲ میلیون لیتر در روز هم رسیده است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد: اوایل تابستان امسال برنامه تعمیرات یک هفته ای برای افزایش ظرفیت خوراک مصرفی و افزایش اکتان بنزین تولیدی در این پالایشگاه صورت گرفت که منجر به افزایش ۲۰ درصدی تولید نقطه ای بنزین در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال شده است.

وی با تکذیب کاهش ۱۱ درصدی تولید بنزین در این پالایشگاه افزود: افزایش تولید نفتا به جای بنزین در ستاره خلیج فارس را کاملا تکذیب می کنم؛ زیرا با افزایش تولید بنزین، میزان تولید نفتا کاهش می یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی با اهداف اقتصادی یا سیاسی و حتی ایجاد خوراک برای رسانه های معاند، اخباری را در رسانه ها منتشر می کنند تا بتوانند واردات بنزین یا فرآورده های دیگر را وارد کنند.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha